ناحیه نوآوری دانشگاه تهران ۱۰ خرداد افتتاح می شود

اقتصاد ایران: رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از افتتاح ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در روز ۱۰ خرداد با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر علوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی اسدی در نشست خبری که امروز شنبه ۶ خرداد در محل پارک علم و فناوری تهران برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی ناحیه نوآوری دانشگاه تهران برای نخستین بار اظهار کرد: ناحیه نوآوری دانشگاه تهران چهارشنبه ۱۰ خرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شهردار تهران و رئیس دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: این ناحیه با همکاری و امضای تفاهم نامه چند جانبه بین دانشگاه تهران، شهرداری تهران، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و وزارت علوم رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

اسدی شعار این ناحیه را زندگی پایدار، هوشمند و سبز عنوان کرد و گفت: زندگی پایدار از این جهت نام گذاری شده که آحاد جامعه می توانند از منابع موجود در ناحیه استفاده کنند و این منابع محدود نه تنها نیازهای موجود مردم را برآورده خواهد کرد بلکه برای نسل های بعد قابل دسترسی خواهد بود.

وی بیان کرد: ایده اصلی راه اندازی ناحیه نوآوری این است که صاحبان ایده و کسانی که در زیست بوم فناوری و نوآوری نقش دارند با شرایط آسان تر در یک مکان حضور پیدا و بتوانند از منابع علمی، اموزشی، فرهنگی و فناوری استفاده کنند و در جهت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های ناحیه نوآوری این است که یک شبکه ارگانیک بین بازیگران اصلی ناحیه ایجاد کند، گفت: تسهیل نوآوری و بین المللی سازی بازیگران به این معنا که بازیگران اصلی ناحیه نوآوری فقط در داخل کشور فعال نباشند و محصولات آنها به خارج از کشور صادر شود، از دیگر ویژگی های ناحیه نوآوری به شمار میرود.

اسدی، جذب استعدادها، خلق محصولات دانش‌بنیان، ریسک زدایی نوآوری و تامین مالی استارتاپ ها و کسب و کارهای نو را از دیگر ویژگی و کارکردهای ناحیه نوآوری عنوان کرد و گفت: اولین بازیگر اصلی در ناحیه نوآوری دانشگاه تهران شهرداری تهران است، بازیگر دوم کارآفرینان و استارتاپ‌ها، بازیگران سوم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بازیگر چهارم خدمت دهندگان نوآوری و بازیگر آخر نیز دولت و بخش عمومی هستند.

وی ویژگی ناحیه نوآوری را ارتقا کمی و کیفی زیست بوم نوآوری، توسعه اقتصادی، تبدیل شدن ناحیه به محلی برای تعامل با ساکنین شهر و ایجاد خوشه های تخصصی عنوان کرد و افزود: ۷۵۰ هکتار مساحت ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در نظر گرفته شده و محدوده جغرافیایی ناحیه از بزرگراه حکیم در شمال آغار می شود و تا خیابان مطهری و بزرگراه شهید گمنام ادامه دارد و از غرب نیز از بزرگراه شهید چمران آغاز می شود و تا بزرگراه مدرس در شرق ادامه دارد. در دل این ناحیه، ناحیه نوآوری شهر دانش نیز وجود دارد که مساحت ۵۰ هکتاری دارد و محدوده جغرافیایی آن از شمال بلوار کشاورز تا جنوب خیابان انقلاب و از غرب کارگر شمالی تا شرق خیابان وصال شیرازی است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره خدمات و تسهیلات شهرداری به استارتاپ ها و کارآفرینان مستقر در ناحیه گفت: شهرداری بر اساس تفاهم نامه موظف شده است خدمات حمل و نقل، فضاهای تفریحی، زیباسازی و خدمات حوزه ارتباطات را ارائه دهد.

اسدی همچنین درباره تسهیلات و حمایت معاونت علمی وزارت علوم از استارتاپ‌ها و ایده های نو در ناحیه گفت: تلاش بر این است که حمایت ها و تسهیلاتی که از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری می شود با موافقت مسئولان مربوطه این تسهیلات نیز شامل کارآفرینان و استارتاپ‌های مستقر در ناحیه نیز بشود.

ناحیه نوآوری دانشگاه تهران ۱۰ خرداد افتتاح می شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ