معاون وزیر نفت:

می‌توانیم تا ۱۰۰ سال آینده نفت و گاز تولید کنیم

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه در شرکت ملی نفت ایران نگاه به اکتشاف یک برنامه یکصد ساله است، بیان کرد: با توجه به ذخایر کنونی و تولیدی که داریم قادر هستیم با اطمینان تا یکصد سال آینده نفت و گاز تولید کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین بزرگداشت یکصد و پانزدهمین سالروز فوران نخستین چاه نفت ایران و غرب آسیا در مسجدسلیمان اظهار کرد: اکتشاف نفت منشأ تحولات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در همه دنیا بوده است و اکتشاف نفت در ایران نیز آغازگر تحولات اقتصادی و سیاسی و گاه نظامی در ایران بود.

وی با بیان اینکه اکتشاف را در پهنه کشور به‌صورت حداکثری می‌بینیم و به اکتشاف متفاوت‌تر از تولید و توسعه نگاه می‌کنیم، بیان کرد: ما در کل کشور باید بتوانیم سرمایه و درآمد و ثروتمان را بررسی کنیم و در این زمینه ذخایر شناخته‌نشده بسیاری داریم که باید از این ظرفیت استفاده و از این دارایی‌ها صیانت کنیم. ما در خط مقدم جبهه و جهاد اقتصادی هستیم تا از این منبع سرشار صیانت و این دارایی زیرزمینی را با ایجاد ارزش افزوده به ثروت برای کشور تبدیل کنیم. غفلت از دارا بودن و بررسی منابع، خلاف صیانت از مخازن است و در این زمینه به‌دنبال آن هستیم تا اکتشاف را در کشور حداکثری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه در شرکت ملی نفت ایران نگاه به اکتشاف یک برنامه یکصد ساله است، افزود: با توجه به ذخایر کنونی و تولیدی که داریم قادریم با اطمینان تا یکصد سال آینده نفت و گاز تولید کنیم.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه یکی از دلایل تحریم‌ها به‌دلیل وجود این ثروت بزرگ در کشور است، گفت: وقتی دشمن می‌بیند به‌دنبال خام‌فروشی نیستیم و می‌خواهیم در زنجیره ارزش حضور داشته باشیم، ما را تحریم می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی سخن از اکتشاف می‌کنیم، باید به تولید فکر کنیم، زیرا تولید یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در تحولات کشورها بوده و در این زمینه آنچه حائز اهمیت است، نوع قراردادهاست که اکنون به آن توجه ویژه داریم.

معاون وزیر نفت بیان کرد: اکنون بیش از 6 هزار حلقه چاه حفاری کرده‌ایم و حدود 73 درصد از توسعه در بخش گاز مربوط به پس از انقلاب بوده است، همچنین در توسعه میدان‌های نفتی 53 درصد توسعه انجام شده پس از انقلاب بوده است.

خجسته‌مهر گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ارزش بیش از یک هزار میلیارد دلار نفت صادر کرده‌ایم، در این زمینه بیش از 80 درصد از تولید نفت کشور مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زنجیره ارزش نفت باید در مسجدسلیمان ایجاد شود، گفت: مرحله دوم توسعه میدان مسجدسلیمان جدی است اما نیازمند مطالعات است. در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا مطالعات آن انجام شود، همچنین مناطق نفت‌خیز نیز به موازات مطالعاتی در بحث ازدیاد برداشت انجام داده که در این زمینه نظر می‌رسد تزریق آب به میدان مسجدسلیمان گزینه بهینه است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ