وزیر ‌ارشاد:

معتقد به دیوارکشی مقابل علم و فناوری جدید نیستیم

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با اتکا به اندیشه امام راحل (ره)، معتقد به دیوارکشی مقابل علم و فناوری جدید نیستیم و در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم‌افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقای این وضعیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدمهدی اسماعیلی در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی شهرستان ملایر با بیان اینکه جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در آن زیست مومنانه ظهور و بروز حداکثری پیدا کند، اظهار داشت: جامعه اسلامی ما امروزه اخلاقمند، قانونگرا و منسجم است و برخی پلشتی‌ها در آن به کمتر دیده می‌شود‌،‌ جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه‌ای پیشرو و عامل باشد و نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیربنای این تحول رو به جلو است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه من با قوت در این سنگر قرار گرفته‌ام، افزود: معتقد‌م مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و ارشاد است و در این راستا برنامه‌ای روشن برای سال 1402 به تمامی بخش‌های حاکمیتی کشور همچون ائمه جمعه شهرها و استانداران ابلاغ و تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ترقی و توسعه فرهنگ، باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت‌گیری‌ها به آن پایبند باشند، تاثیر فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی آن کشور را اثرگذار دانست و افزود: با نگاه اندیشه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی می‌توانیم تغییرات را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که ما با اتکا به اندیشه امام راحل (ره)، معتقد به دیوارکشی مقابل علم و فناوری جدید نیستیم و در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم‌افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقای این وضعیت هستیم و در این راه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

وی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری در تابستان امسال در کشور خبر داد و اظهار داشت: در تمامی استان‌ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد فعالیت‌های متنوع در حوزه قرآنی، گفت: بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی ‌برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه عنوان و بیان کرد: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

وی ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و اظهار داشت: برای انجام فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد، ما نیز آماده حمایت همه‌جانبه از همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم و از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می‌کنیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن، گسترش فرهنگ قرآن است و باید تولید فیلم‌های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت این مهم محقق شود .

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ