سردار مسجدی: سردار سلیمانی عمق استراتژیک دشمن را می‌شناخت

اقتصاد ایران: مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شهید سردار سلیمانی عمق استراتژیک دشمن را می‌شناخت و به جای اینکه در مرزها منتظر قدرت‌نمایی داعش باشد، دشمن را در عمق استراتژیک دنبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در هفتمین یادواره 40 شهید پاسدار شهرستان دماوند که شامگاه پنجشنبه در حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) شهر کیلان برگزار شد، با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر بعد از 578 روز یعنی 19 ماه که در اشغال دشمن بعثی بود به دست توانای رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، ارتش و بسیج آزاد شد.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس، نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: عملیات بیت‌المقدس صحنه نبرد و تاریخ جنگ تحمیلی را دگرگون کرد و از نظر سیاسی و نظامی بسیار باعث تحول در سرنوشت جنگ شد و بعد از آزادسازی خرمشهر بود که همه سراسیمه در پشتیبانی از صدام، برای اینکه جنگ را متوقف کنند، دنبال صدور قطعنامه بودند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: زمانی که عملیات رزمندگان ایرانی، یکی پس از دیگری با پیروزی‌های بزرگ انجام شد و در رأس آن، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود، دشمن متوجه شد که شکست قطعی و روند جنگ دگرگون شده است.

مسجدی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قریب به 6 هزار شهید گلگون کفن از جوانان غیور و برومند این سرزمین را تقدیم کردیم که تعدادی از آنان متعلق به شهرستان دماوند هستند.

وی بیان کرد: شهدا و خانواده معظم آنان، افتخارات ملت ایران هستند و خون‌های پاک شهداست که امنیت را برای این سرزمین بزرگ و ایران متمدن و اسلامی ایجاد کرد؛ شهدای زمان دفاع مقدس دست متجاوز را قطع کردند و در تداوم آن شهدای مدافع حرم بودند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به شهید دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان هم سردار سلیمانی را به عنوان یک سرباز قهرمان و پاسدار وطن دوست و مردم دوست ستایش کردند؛ شهید سلیمانی، فرماندهی بود که برای امنیت سرزمینش تکه تکه شد و جان خود را فدا کرد.

مسجدی افزود: حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دل‌های مردم ایران و دنیاست و ابوالمهدی المهندس، حاج قاسم عراقی است؛ شهید سلیمانی با کمک همرزمان خود یک قدرت بزرگ و نیروی عظیم بازدارنده مردمی همچون دوران دفاع مقدس ایجاد کرد؛ در کنار نیروهای مسلح سوری و عراقی، نیروهای مردمی را سازماندهی کرد و یک نیروی بسیار پرتوان همچون حشد الشعبی قهرمان، فاطمیون و حیدریون به وجود آورد.

وی گفت: داعش در آن زمان، سه استان را به طور کامل و پنج استان را در مناطق وسیعی از عراق تصرف کرده بودند و نزدیک کربلا و نجف شده بود، اما شهدای مدافع حرم و مجاهدین و در رأس آن شهید سلیمانی، صحنه نبرد را علیه تروریست‌ها تغییر داد.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: داعش به دنبال این بود که عراق را فتح کند، سوریه را بگیرد و جنگ اصلی را علیه ایران آغاز کند؛ سردار سلیمانی عمق استراتژیک دشمن را می‌شناخت و به جای اینکه در مرزها منتظر قدرت‌نمایی داعش باشد، دشمن را در عمق استراتژیک دنبال کرد.

پایان پیام/67015/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ