آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ آکواریوم کلان‌شهر شیراز با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد ریال

اقتصاد ایران: عملیات اجرایی پروژه آکواریوم بزرگ شیراز با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد ریال در بوستان کوهستانی دراک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ آکواریوم کلان‌شهر شیراز در حاشیه رویداد بزرگ "دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" با تقدیر از سرمایه‌گذار خارجی این پروژه اظهار کرد: بوستان دراک ۱۲ سال قبل توسط عده‌ای تصرف شده بود و گندم و جو کشت می‌کردند تا مالکیت خود را ثابت کنند، بنابراین اینجا به آسانی به دست ما نرسیده است.

او با بیان اینکه اینجا را به نام بوستان ۲هزار هکتاری دراک نامگذاری کردیم که باتوجه موقوفه برف‌فروشان در این منطقه تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا شده است، اعلام کرد: در این مکان شاهد آغاز عملیات اجرایی آکواریوم هستیم که پروژه‌ای متفاوت و گردشگری و تفریحی است.

شهردار کلان‌شهر شیراز بیان کرد: در شمال این پروژه قرارداد پارک آبی را منعقد کرده‌ایم و تفاهم‌نامه ساخت تله کابین نیز امضا شده است.

اسدی ادامه داد: ساختمان این پروژه توسط شهرداری ساخته می‌شود و اقلام موردنیاز این پروژه توسط شریک سرمایه‌گذار تأمین می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز اعلام کرد که باغ پرندگان در بلوار چمران طراحی شده و به‌زودی قرارداد ساخت و راه‌اندازی آن منعقد می‌شود تا مسافران، گردشگران و زائرانی که وارد شهر شیراز می‌شوند خاطره خوشی از این شهر داشته باشند.

علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شرایط این کلان‌شهر به گونه‌ای است که آمادگی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را داریم، اظهار کرد: امروز با آغاز عملیات اجرایی پروژه آکواریوم توسط سرمایه‌گذار ترک شاهد اثبات این موضوع هستیم.

 معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز با تقدیر از پیمانکار پروژه شرکت اقیانوس ایران گفت: این چهارمین آکواریوم است و از کف شروع شده و به سقف و دیواره‌ها می رسد و آبزیان متفاوتی نسبت به دیگر آکواریوم دارد و بزرگترین تونل آکواریوم در ایران خواهد بود.

حمیدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه ۳۲ آکواریوم توسط این شرکت در دنیا ساخته شده است، افزود: عملیات اجرایی پروژه آکواریوم بزرگ شیراز با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد ریال به مساحت ۶ هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع ۸ متر و زیربنای ۴۱۰۰ متر مربع در بوستان کوهستانی دراک آغاز شد.

به گفته معاون شهردار شیراز؛ این پروژه دارای ۴۳ آکواریوم و تراریوم، تونل دریایی به طول ۴۰ متر، کافی شاپ، فضاهای بازی و گالری عکس، گونه‌های جانوری شامل ۶ هزار جانور از ۱۲۰ گونه مختلف از جمله آبزیان آب‌های شور و شیرین، انواع کوسه، ماهی، لاک‌پشت و دیگر آبزیان منحصر بفرد است.

او بیان کرد: حجم آب ۱۵۰۰ تُن و مدل و حجم سرمایه‌گذاری به صورت BOST (احداث، بهره‌برداری، تسهیم در سود و انتقال پروژه به شهرداری توسط شرکت اقیانوس ایرانیان کیش) است.

سرمایه‌گذار ترک نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری در این پروژه با همکاری شهرداری شیراز ادامه داد: بیش از ۳۰ سال تجربه در ساخته آکواریوم داریم و در سرتاسر دنیا آکواریوم ساختیم و آکواریوم شیراز به لحاظ زیبایی و بزرگی حاصل تجربه ۳۰ ساله خواهد بود.

او گفت: در این آکواریوم ضمن اینکه بازدید کننده اوقات مفرحی خواهند گذراند مکانی برای بازدید علمی برای دانش‌آموزان و علاقمندان خواهد بود.

پایان پیام/خ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ