مصالح رایگان ساختمانی به زلزله زدگان خوی اختصاص یافت

اقتصاد ایران: ارومیه - فرماندار خوی از اختصاص مصالح رایگان ساختمانی به زلزله زدگان خوی خبر داد.

ذبیح الله کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زدگان خوی اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شده، میلگرد، سیمان و ماسه رایگان نیز در اختیار واحدهای احداثی قرار می‌گیرد.

فرماندار خوی با اشاره اینکه در برخی مناطق زلزله‌زده اسکان در چادر داریم، گفت: در مجموع کمتر از ۱۰۰ مورد چادر در سطح شهرستان هنوز بر پا است.

کاظمی با اشاره به بررسی مستمر وضعیت شهرهای خوی و فیرورق و همچنین روستاهای زلزله‌زده شهرستان افزود: تعداد چادرهای موجود سطح این شهر و برخی روستاها به ۱۰۰ مورد هم نمی‌رسد البته بسیاری از آنها فقط برای مراقبت از منزل در دست ساخت بر پا است.

وی از راه‌اندازی ۱۱۲ کمپ و اختصاص ۴۷ هزار چادر به زلزله‌زدگان هشتم بهمن سال گذشته این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بعد از ۴۰ روز به صورت مستمر این کمپ‌ها جمع آوری شده و فقط تعداد اندکی چادر هنوز دایر است.

کاظمی با بیان اینکه تسهیلات اعطا شده به زلزله‌زدگان در این شهرستان برای بازسازی، بلاعوض و کمک ودیعه اجاره مسکن در کشور بی‌نظیر بوده است، ادامه داد: تا ۱۱۰ میلیون تومان به خانوارها در این شهرستان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

کاظمی یادآور شد: همچنین در صورت رسیدن کارهای ساختمانی به مرحله مورد نظر، کاشی و سرامیک، درب و پنجره و ایزوگام رایگان نیز به میزان سهمیه در نظر گرفته شده، به مالکان واحدها داده می‌شود.

فرماندار خوی گفت: در حوزه ساخت و ساز هم برای اولین بار ۵۰ میلیون تومان ودیعه مسکن برای واحدهای تخریب شده و تعمیری‌های نوع الف و حتی مستاجرانی که خانه آنها تعمیری نوع الف بود، در نظر گرفته و پرداخت شد.

وی تاکید کرد: با تلاش بنیاد مسکن و دیگر نهادها اکنون در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده، بسیاری از واحدهای مسکونی در دست ساخت به مرحله به سقف رسیده‌اند.

کاظمی با تاکید بر اینکه البته هنوز مشکلاتی در منطقه وجود دارد، افزود: بانک‌ها پرداخت وام بازسازی را شروع کرده و در این خصوص به صورت مستمر از بانک پیگیری می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ