ایرانیها مثل سرو سرافرازند/حواسمان به داشته‌هایمان باشد

اقتصاد ایران: نویسنده کتاب«نگهبان سرو» می‌گوید: زمانی که این کتاب را می‌نوشتم، سرو برایم عظمت داشت. سرو، ما و ایران و هرکدام از ما ایرانی‌ها هستیم و مثل آن سرافرازیم و باید از عظمت ایران‌مان نگهبانی کنیم.

فاطمه نفری نویسنده کتاب «نگهبان سرو» در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در بخش داستان نویسی ویژه نوجوانان فعالیت می‌کنم و «نگهبان سرو» داستان بلندی که در گروه آثار حماسی جا می گیرد. این کتاب درباره پسری به نام سپهر است که پدری محیط‌بان دارد.

وی افزود: در این کتاب درباره محیط‌زیست صحبت کرده‌ام و از سرو پانصدساله‌ای می‌گویم که در جنگل‌های مازندران است و پدر سپهر از آن حراست می‌کند. به همین‌دلیل هم با قاچاقچیان چوب درگیر می‌شود. در این کتاب نشان می‌دهم چگونه به محیط‌زیست آسیب می‌زنیم و در طول قصه اتفاقات زیادی پیش می‌آید و سپر باید برای نجات پدرش اقدام کند.

این‌داستان‌نویس با اشاره به سوژه «نگهبان سرو» گفت: به داستانی حماسی فکر می‌کردم و می‌خواستم از آنچه داریم داستانی بنویسم. نگهبان سرو از داشته‌های ما می‌گوید از سروی که قدمت دارد و باید از این اسطوره‌ها نگهبانی کرد. من در این اثر به حماسه و اسطوره‌ها پرداختم و در مطالعاتم به موضوع سرو رسیدم. البته شاهنامه بسیار مؤثر بود برایم. می‌خواستم کاری اقلیمی انجام بدهم و برای همین کار را در بستر مکانی مازندران نوشتم.

نفری گفت: زمان زیادی از انتشار کتاب نگذشته و نظر مخاطبان را نمی‌دانم اما خوانندگان حرفه‌ای که کار را خوانده بودند آن را دوست داشتند. گرچه داستان بلند است اما کتاب مختصر و کم حجمی است ولی حرف‌های بسیاری دارد و آنچه من از آن‌ها دریافت کردم این بود که کار را دوست داشتند. در حال حاضر کار نوجوانی دارم که در آن به‌صورت ویژه به تعزیه پرداخته‌ام. زیرا توجهم به حراست از داشته‌هایمان جلب شده و تعزیه آئینی شیعی و برای ماست که قدمت زیادی دارد. حتی قبل‌تر از تعزیه امام حسین، در ایران تعزیه سابقه داشته و من این سوژه را در قالب داستان انتخاب کرده‌ام.

وی در پایان گفت: زمانی که این کتاب را می‌نوشتم، سرو برایم عظمت داشت. سرو، ما و ایران و هرکدام از ما ایرانی‌ها هستیم و مثل آن باعظمت و سرافرازیم و باید از عظمت ایران‌مان نگهبانی کنیم. تنها حرف من این بود که ما داشته‌های بسیاری داریم حواس مان به آن‌ها باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ