وزیر کشور از محله «آقاجان» کرمانشاه بازدید کرد

اقتصاد ایران: وزیر کشور در بازدید از محله «آقاجان» شهر کرمانشاه با تقدیر از مقامات شهری و استانی برای طرح ساماندهی آقاجان، گفت: این محله مشکلات متعددی داشت که الان بهبود یافت، البته این پایان کار نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به ساکنان آن خدمات ارایه می‌دهد. براساس آمار یک‌سوم معادل ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت این کلانشهر حاشیه‌نشین هستند.

احمد وحیدی وزیر کشور در سفر استانی رییس جمهور به استان کرمانشاه در ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۱ به عنوان نماینده دولت از مناطق حاشیه‌نشین کلانشهر کرمانشاه بازدید کرد و دستور ساماندهی این مناطق را به فرماندار و شهردار داد.

یکی از این محلات«آقاجان» است که ساکنان در این محله از نظر دسترسی به آب، برق و گاز، شبکه فاضلاب در کوچه‌ها، روشنایی معابر، وجود معتادان متجاهر، فضای سبز، وجود مشاغل مزاحم، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها و نظات شهری، با مشکلاتی مواجه هستند.

وجود برخی ملک‌های مخروبه در این محله که به محلی برای تجمع معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان تبدیل شده ناامنی محله آقاجان را بیشتر کرده که شهرام کرمی دادستان کرمانشاه نیز شهرداری را مکلف کرد که موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و نتیجه آن را به دادسرا اعلام کند تا به صورت تدریجی نسبت به تخریب آن‌ها اقدام شود. 

نهم دی‌ماه سال گذشته؛ هم محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه به منظور بررسی واقعیت‌های حاشیه شهر کرمانشاه، وضعیت زباله‌گردها و معتادان متجاهر به کوچه و خیابان‌های محله آقاجان رفت.

صحرایی ضمن بررسی میدانی زیر ساخت‌ها به گفت‌و‌گو با مردم و افراد بی‌خانمان پیرامون ارائه خدمات دستگاه‌ها در محله پرداخت و به صورت میدانی مسائل و مشکلات این محله را به همراه مسؤولان دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار داد.

 پیرو بازدید صحرایی استاندار و تشکیل جلسه بررسی مشکلات محله آقاجان و همچنین تاکیدات نوروزی شهردار، تصمیم بر تخریب خانه‌های مخروبه و پاتوق شده برای معتادان، گرفته شد تا این املاک با هماهنگی‌های صورت گرفته جهت رفاه و آسایش مردم ساماندهی شوند.

تخریب‌ها از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شد، مهدی معنوی شهردار منطقه هشت در این رابطه، اظهار کرد: فعلا در مرحله اول ۹۴ پلاک که موجب سلب آسایش اهالی محله شده، تخریب شده است.

وی ادامه داد: در صدد هستیم در این محله کار جهادی انجام دهیم تا مردم در امنیت و آرمش خاصی قرار گیرند.

شهردار منطقه هشت گفت: بعد از کارهای عمرانی کارهای زیباسازی محله آقاجان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

احمد وحیدی وزیر کشور در سفر به استان کرمانشاه، بامداد امروز باری دیگر برای بررسی وضعیت محله آقاجان از این محله بازدید کرد.

وحیدی در بازدید از محله آقاجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازدیدی از این محله در گذشته داشتم، وضعیتی خوبی نداشت که قرار بر اصلاح شد.

وی ادامه داد: امروز که برای باری دیگر به این محل آمدم خیلی تغییرات چشمگیر خوبی صورت گرفته، مردم رضایت دارند، البته این پایان کار نیست.

وزیر کشور با تقدیر از مقامات شهری و استانی برای طرح ساماندهی آقاجان، گفت: این محله مشکلات متعددی داشت که الان بهبود یافته، ان‌شاءالله این کار‌ها برای دیگر محلات شبیه این محله نیز انجام شود تا شرایط بهتر شود.

پایان پیام/پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ