احداث زباله‌سوز بیمارستانی در آرادکوه/ اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند چیست؟

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در خصوص احداث زباله‌سوز بیمارستانی در آرادکوه، گفت: در ماه جاری فراخوان احداث داده می شود.

رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص جمع‌آوری سطل‌های زباله در تهران گفت: امکان اینکه یک شبه سطل‌های زباله از تهران حذف شود وجود ندارد. ما برای مخازن زباله طرح‌های مختلفی داریم. یکی از این طرح‌ها این است که مخازن به زیر زمین منتقل شوند تا دسترسی زباله‌گردها به آنها کم شود. همچنین قرار است تنوع‌هایی هم در ظاهر آنها ا یجاد کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدأ باید انجام شود، گفت: فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه باید صورت گیرد. همچنین قرار است از اپلیکیشنی در این خصوص رونمایی شود. شهروندان از طریق این اپلیکیشن می‌توانند با شهرداری تماس برقرار کرده تا پسماندهایی که ذخیره کرده‌اند را در خانه تحویل شهرداری دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در خصوص اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند گفت: در قانون پسماند کشور، مجری پسماند عادی شهرداری های هستند. در نتیجه یکی از ابزارهای ما هم باید تفکیک زباله از مبدأ باشد تا بتوانیم زباله کمتری را دفن کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در خصوص پسماندهای پزشکی هم گفت: به لحاظ قانونی، متولی جمع‌آوری پسماند بیمارستانی با تولیدکننده است، اما شهرداری تهران در حال حاضر پسماندهای پزشکی را جمع‌آوری و در آرادکوه دفن می‌کند.

وی در خصوص احداث زباله‌سوز بیمارستانی در آرادکوه گفت: این کار در دست اجراست و ظرف ماه جاری فراخوان آن داده می‌شود تا بتوانیم زباله‌سوز را در آرادکوه احداث کنیم. جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ