مقاومت دزفول باید نقشه راه برای فتح خرمشهرهای دیگر شود

اقتصاد ایران: دزفول- امام جمعه دزفول با اشاره به حماسه آفرینی‌های مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: امروز مقاومت و پایداری دزفول باید نقشه راه و الگویی برای فتح خرمشهرهای دیگر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آئین گرامیداشت سالروز چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری، روز دزفول که با حضور مردم و مسئولان در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: چهارم خرداد یادآور حماسه‌ها و ایثارگری‌های مردمی است که با صبر و استقامت خود اثبات کردند و آنچه که بر سلاح و تجهیزات نظامی برتری دارد ایمان راسخ، صبر و استقامت است.

وی با بیان اینکه چهارم خرداد فرصت مغتنمی برای بازنگری و بازخوانی مؤلفه مقاومت و پایداری است، تصریح کرد: مقابله با ظلم و تعدی در فطرت و ضمیر همه انسان‌ها وجود دارد، هرچند برخی مردم در مقابل تجاوز و اشغالگری کم می‌آورند و از اینچنین اتفاقات در تاریخ کم ندیده‌ایم.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه مردم دزفول تربیت شده علما و پرورش یافته مکتب تاسوعا و عاشورای حسینی بودند، عنوان کرد: در طول دوران دفاع مقدس ۱۹ هزار واحد مسکونی، تجاری، فرهنگی و مذهبی در دزفول بین ۲۰ درصد تا ۱۰۰ درصد بر اثر موشک باران و بمباران دشمن بعثی تخریب شدند و در این میان برخی منازل تا سه بار تخریب اما دوباره بازسازی شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه مردم دزفول هزینه‌های سنگینی را برای مقاومت و پایداری دادند، افزود: زن و مرد، پیر و جوان و همه تمام قامت در مقابل دشمن ایستادند، دزفول زیر موشک باران پایگاهی برای پشتیبانی جبهه بود و نماز جمعه‌های دزفول به امامت آیت الله قاضی دزفولی زیر بمباران و موشک باران دشمن هر هفته برپا بود و تعطیل نمی‌شد.

وی بیان کرد: ما در جنگ نظامی با اخلاص و ایمان توانستیم با دست خالی ماشین عظیم جنگی دشمن را متوقف و نابود کنیم و امروزه جای این اخلاص‌ها در جنگ نرم خالی است.

امام جمعه دزفول به بیان نقش مؤثر آیت الله مجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول در هدایت و تربیت رزمندگان و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: بعد از رحلت آیت الله قاضی، بیت ایشان خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی شرفیاب شدند و ایشان در باب خصوصیات آیت الله قاضی دزفولی فرمودند: از نظر خستگی ناپذیری، استقامت و شجاعت مثل ایشان نمی‌شناسم و ندیده‌ام. شخصیت ایشان در حقیقت احیا کننده خوزستان و حافظ بقای دزفول و خوزستان بود و اگر آیت الله قاضی دزفولی نبودند مردم دزفول در حملات موشکی به احتمال زیاد آن مقاومت و پایداری را نشان نمی‌دادند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تاکید کرد: باید این مقاومت و پایداری‌ها بازخوانی شود تا الگو و نقشه راه ما برای فتح خرمشهرهای دیگر شود چرا که فتح خرمشهر نتیجه ایستادگی و مقاومت بود.

وی، جهاد تبیین و روایتگری صحیح و حقیقی را رمز موفقیت و پیروزی برشمرد و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این همایش، گفت: باید به منظور تبیین چنین مناسبت‌هایی به جنبه شعاری و محتوایی این برنامه‌ها به صورت ویژه توجه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ