تولید بومی انواع کیت‌های بیولوژی و مولکولی مورد نیاز آزمایشگاه‌ها

اقتصاد ایران: کیت‌های مختلف تشخیصی در آزمایشگاه‌ها برای آزمایش نمونه‌های بدست آمده از بدن انسان (خون ، ادرار و بافت) استفاده می‌شوند تا اطلاعاتی را برای اهداف مختلف پزشکی ارائه دهند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به تولید و تأمین انواع کیت‌های بیولوژی-مولکولی-تشخیصی در بازارهای داخلی و خارجی کرده است.

لیوژن فارمد یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و کیت‌های بیولوژی-مولکولی- تشخیصی تولید می‌کنند.

رامین فاضل مدیرعامل شرکت لیوژن فارمد درباره تولیدات این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این مجموعه در زمینه تولید انواع کیت های بیولوژی مولکولی، کیت‌های تشخیصی ویروسی، پنل‌های تشخیص سرطان و انواع بیماری‌های قارچی فعالیت دارد و همچنین تنها شرکت تولیدکننده پرایمر و پروب در ایران است.

 فاضل ضمن اشاره به زمینه فعالیت این شرکت درحوزه تجهیزات پزشکی بیان کرد: مجموعه شرکت‌های لیوژن فارمد، سیناکلون به همراه شتاب‌دهنده بومیکس با همکاری نیروهای متخصص و پیشرفته‌ترین تجهیزات، ارائه‌دهنده کلیه خدمات آزمایشگاهی، پژوهشی و کنترل کیفی و نیز تولیدکننده انواع کیت‌های حوزه بیوتکنولوژی به منظور ارائه به آزمایشگاه های تشخیص طبی و مصرف دانشجویان و اعضای هیئت علمی، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی است.

وی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان دارای گواهی‌های ISO13485:2016-ISO 9001:2015- ISO17025:2017 و مجوز GLP سازمان غذا و دارو است.

فاضل درباره عناوین محصولات و تولیدات این شرکت خاطر نشان کرد: کیت‌های HCD Detection، HCD Extraction ، DNA Extraction، RNA Extraction، Enzyme (Taq Polymerase - Reverse Transcriptase – T4 Ligase) و مواردی دیگر از محصولات و تولیدات اصلی این شرکت دانش‌بنیان است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص میزان تأمین نیاز کشورخاطر نشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان حدود 70 درصد خدمات کنترل کیفی شرکت‌های داروسازی و سازمان‌های زی‌ربط مثل سازمان غذا دارو را تأمین می‌کند.

وی همچنین ضمن اشاره به صادرات محصولات و تولیدات این شرکت به خارج از کشور گفت: تولیدات این شرکت دانش‌بنیان به کشورهای ارمنستان و عراق صادر می شوند و این کشورها خریدار محصولاتی از جمله CHO Extraction ، Ladder، Agarose و DNA Extraction  هستند. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص میزان اشتغال‌زایی ایجاد شده توسط این مجموعه بیان کرد: درحال حاضر 80 نفر با میانگین سنی 30 سال و با میزان تحصیلات فوق لیسانس در شرکت لیوژن فارمد فعالیت دارند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ