ظرفیت‌های ایران در حوزه «میراث دیجیتال» احصاء شود

اقتصاد ایران: سمنان- رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی میراث فرهنگی گفت: با پدیده‌ای جدید به نام میراث دیجیتال روبرو هستیم لذا باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌هایمان را در این عرصه احصاء کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا انیسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه باید ضمن پاسداری از هدیه گذشتگان، آنها را به نسل آینده خود تحویل دهیم، تاکید کرد: همه در قبال میراث کشورمان مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا موضوع جدیدی در بحث میراث فرهنگی به نام میراث دیجیتال مطرح است، افزود: طبیعتاً در سال‌های آینده این بحث وارد میراث کشور ایران می‌شود و در کنار دو میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد.

ترویج حفاظت از بافت تاریخی

رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ورود این پدیده به کشورمان طبیعتاً بخشی از جامعه ما را درگیر خواهد کرد، البته در حال حاضر هم تمامی افراد حامل میراث دیجیتال هستند، تاکید کرد: ظرفیت‌های ایران در حوزه «میراث دیجیتال» احصا شود.

انیسی با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی امری بسیار مهم است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان زندگی بشر ادامه دارد و این امر، تنها وظیفه اداره میراث فرهنگی نیست و تمامی افراد در راستای حفظ این سرمایه ملی باید تلاش کنند.

توجه به داشته‌های استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان نیز در این مراسم، ضمن اشاره به داشته‌های این استان بیان کرد: استان سمنان دارای مواریث فرهنگی متنوع شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی، میراث ملموس و ناملموس است که پیشینه‌ای غنی را از گذشتگان به ما ارمغان داده‌اند و موجب ساخت آینده ما خواهد شد.

امیر کرم زاده گفت: با کمک و همدلی مسئولان کشوری و استانی، بزرگ‌ترین آرزو مردم سمنان که آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی بود، تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به قانون حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به قانون ذکرشده، شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ