وحیدی: با عاملان شهادت مرزبانان کشور برخورد جدی و قاطع خواهد شد

اقتصاد ایران: وزیر کشور درباره پیگیری شهادت 5 مرزبان کشور و شرایط مرزهای جنوب شرقی گفت: این اقدامی جنایتکارانه بوده که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان و حامیان و مشوقان آن صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،احمد وحیدی وزیر کشور امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره ملاقات اخیر خود با وزیر امنیت ویتنام گفت: ملاقات با وزیر امنیت درباره تعاملات دوجانبه میان ایران و ویتنام بود. نکات مشترکی میان دو کشور در سطح روابط بین‌الملل و سیاست‌های مختلف وجود دارد و با توجه به روابط خوب موجود در پی هم‌افزایی آنها هستیم.

وی افزود: در مقاطع مختلف مواضع نسبتاً مشترکی در مسائل مختلف از سوی آنان در حمایت از مواضع ایران ابراز شده است و به صورت برعکس نیز ایران از مواضع آنها حمایت کرده است. بنابراین توسعه روابط مدنظر بوده است.

وحیدی بیان کرد: در این رابطه یک تفاهم نامه امنیتی میان وزارت کشور و وزارت امنیت ویتنام برقرار شد. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی میان وزیر دادگستری ایران و ویتنام برگزار شد و همچنان به دنبال توسعه روابط هستیم.

وزیر کشور همچنین درباره وضعیت پیگیری شهادت 5 مرزبان کشور و شرایط مرزهای جنوب شرقی، عنوان کرد: این اقدامی جنایتکارانه بوده که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان و حامیان و مشوقان آن صورت خواهد گرفت.

حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان شامگاه ۳۰ اردیبهشت ماه و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه پنج تن از مرزبانان عزیز ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در این حادثه گروهبان یکم شهید «حسین بادامکی»، گروهبان‌یکم شهید «علی غنی با تدبیر»، سرباز وظیفه شهید «محمد جمالزاده»، سرباز وظیفه شهید «یونس سیفی‌نژاد» و سرباز وظیفه شهید «ناصر حیدری» به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ