رایزنی ایران و عراق درباره تأمین امنیت مرزها

اقتصاد ایران: مشاور امنیت ملی عراق در جریان گفت‌وگو با وابسته نظامی ایران در بغداد، مسائل مربوط به افزایش امنیت و مسئولیت دو کشور در زمینه تأمین امنیت مرزها را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق شامگاه امروز سه‌شنبه (دوم خرداد) از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت مرزهای دو کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از الاعرجی گزارش داد که وی در جریان گفت‌وگو با وابسته نظامی ایران در بغداد، مسائل مربوط به افزایش امنیت و مسئولیت دو کشور در زمینه تأمین امنیت مرزها را بررسی کرده است.

این مقام عراقی خبر داد در این رایزنیها، پرونده‌های امنیتی و مسائل مورد اهتمام طرفین بررسی شد؛ به نحوی که این اقدامات باعث برقراری ثبات و امنیت در منطقه شود.

روزنامه «العربی الجدید» هم امروز به نقل از منابع آگاه خبر داد که مشاور امنیت ملی عراق به منظور بررسی مسئله کنترل مرزها و بررسی فعالیت گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در خطوط مرزی طی چند روز آینده به ایران سفر می‌کند.

یک منبع در دفتر مشاور امنیت ملی عراق به این رسانه قطری گفت: «به منظور بررسی آخرین دستاوردهای دولت در زمینه تأمین امنیت مرزها و همچنین پیشبرد مسئله حفظ آرامش و جلوگیری از حمله مجدد به مناطق مرزی عراق» مشاور امنیت ملی عراق به تهران سفر خواهد کرد.

از طرف دیگر یک مقام کُرد در دولت منطقه کردستان عراق به العربی الجدید خبر داد که برخی مقامات اربیل نیز قاسم الاعرجی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در اظهاراتی اشاره کرد که دولت عراق متعهد شده است گروهک‌های تروریستی در مجاورت مرزهای غربی ایران را خلع سلاح کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه منتظر عملی شدن تعهدات طرف عراقی است، هشدار داد که در صورت عدم عمل به توافق، حملات سپاه علیه گروهک‌های تجزیه‌طلب ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ