بانوی قایقرانی کشورمان:

به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم

اقتصاد ایران: بانوی قایقرانی کشورمان از تلاشش برای دستیابی به مدال طلای بازیهای آسیایی چین خبر داد و از نحوه دریافت بورسیه ارزی کمیته ملی المپیک گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی کشور عصر امروز سه شنبه دوم خردادماه با حضور دبیرکل و نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولین وزارت ورزش و هیات‌ها و تیم‌های قایقرانی در محل دریاچه قایقرانی آزادی تهران برگزار شد.

نازنین ملایی المپین یران در جریان این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص سطح آمادگی خود برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: رکوردها خوب شده است، ولی همه چیز بستگی به شرایط دارد. برای جاکارتا آماده بودم، ولی اتفاقاتی افتاد که شرایط تغییر کرده است. در این دوره امیدوارم نتایج خوبی بگیرم. رقابت‌های روئینگ در قایق تک نفره سبک وزن بازی‌های آسیایی چین حذف شده است و اگر رکورد خوبی بگیرم در سنگین وزن شرکت خواهم کرد. حضور در این رشته سخت‌تر است چرا که من ورزشکار سبک وزن هستم. البته در کنار این ماده در بخش دو نفره و چهار نفره نیز حضور خواهم داشت. من مدال‌های نقره و برنز بازی‌های آسیایی دوره قبل را دارم و این بار دنبال مدال طلا هستم.

وی در خصوص پرداخت بخش دوم کمک هزینه بورسیه به ورزشکاران هم بیان کرد: پیش از این کمیته ملی المپیک اعلام کرد پرداختی به بورسیه‌ها را با ارز آزاد حساب می‌کنیم، ولی این بار با ارز سنایی این مبلغ پرداخت شده و مبلغی کمتر از دوره قبل واریز کردند که دلار ۴۲ هزار تومانی معیار بود. حتی یک سری از فدراسیون‌ها از این بورسیه مالیات هم کسر می‌کنند. واقعاً نمی دانم چرا برای پاداش وزارت ورزش و کمک هزینه بورسیه‌ها که باید سکه و یا دلار باشد، باید مالیات پرداخت کنیم؟

نماینده قایقرانی ایران در المپیک ۲۰۲۲ توکیو ادامه داد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان باید در این خصوص با اداره مالیات به یک جمع‌بندی برسد. بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و هر مسابقاتی که می‌رویم پاداش سکه نمی‌گیریم بلکه معادل ریالی سکه، آن هم به قیمت قدیم که دو و نیم تا سه میلیون تومان است را دریافت می‌کنیم و در کنار آن هم ۱۰ درصد مالیات هم از آن کسر می‌کنند. این مشکل باید حل شود.

ملایی خاطرنشان کرد: در مورد بورسیه پیگیری کردیم که مبلغ را دلاری دریافت کنیم و حتی اگر این امکان نیست با ارز آزاد باشد، ولی این اتفاق نیافتاد. فقط گفته می‌شود ما ۵۰۰ دلار می‌گیریم، ولی واقعاً ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار آن برای ما می‌ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که «بهتر نیست کمیته ملی المپیک مبلغی ثابت را در نظر بگیرد؟»، گفت: چون مدام نوسان ارز داریم کمیته نمی‌تواند از همان ابتدا تصمیم گرفته و مبلغ ثابتی را در نظر بگیرد. من حساب ارزی باز کردم که دچار این مشکلات نشوم، اما گفتند کمیته ملی المپیک باید از ابتدا نامه‌نگاری می‌کرد و البته مذاکره می‌شد که الان این موضوع امکان‌پذیر نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ