رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد:

تعامل با شرکتهای بزرگ برای توسعه اقتصاد دانش بنیان

اقتصاد ایران: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق امروز برای توسعه اقتصاد دانش بنیان با شرکت‌های بزرگ وارد تعامل و همکاری شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عصر دوشنبه اول خرداد صندوق نوآوری و شکوفایی میزبان هیاتی از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ریاست محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل این شرکت بود که به قصد دیدار با رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حضور یافتند.

در این دیدار محمدصادق خیاطیان، در سخنانی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ به گفته بسیاری از کارشناسان، یکی از معدود قوانینی است که به طور کامل در کشور اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شرکت‌های دانش‌بنیان را از خوشنام‌ترین بخش‌ها در کشور توصیف کرد و گفت: در شبکه بانکی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانکی شناخته شده‌اند به گونه‌ای که دیرکرد در بازپرداخت تسهیلات در میان این شرکت‌ها نزدیک به صفر است. در حوزه همکاری با صنایع بزرگ و دستگاه‌های اجرایی نیز این شرکت‌ها به خوبی توانسته‌اند نیازهای فناورانه کشور را برآورده کنند.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با تاکید بر اینکه رویکرد جدید این صندوق در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، همکاری با صنایع و شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری است، ادامه داد: به صورت عمومی شرکت‌های بزرگ و به طور خاص شرکت فولاد مبارکه می‌توانند نقش موثری در جریان توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان ایفا کنند. امروز حدود ۶۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در دسته شرکت‌های کوچک و متوسط قرار دارند که توانسته‌اند دستاوردهای قابل توجه ای را به ارمغان بیاورند.

خیاطیان ادامه داد: طبقه فرمایشات مقام معظم رهبری باید سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور دست‌کم به ۵ درصد افزایش یابد؛ این اتفاق به دست شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ و همچنین با توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان میسر است و صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه نقش مهمی در این میان خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی امروز برای توسعه اقتصاد دانش بنیان با شرکت‌های بزرگ وارد تعامل و همکاری شده است، گفت: در همین زمینه در هفته جاری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت مس سرچشمه تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان منعقد شده است.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه این صندوق ابزارهای متنوعی را برای همکاری با صنایع بزرگ در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بکار گرفته است، خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری امروز بیش از ۷۵ خدمت را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد که این خدمات در حوزه‌های مختلف نیازمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده‌اند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ