اشتغالزایی ۲۶ هزار نفر در همدان؛

نرخ بیکاری در استان همدان به ۱۲ درصد رسید

اقتصاد ایران: معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۶ نفر در سامانه رصد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اداره کار ثبت شد؛ گفت: نرخ بیکاری در استان قریب بر ۱۲.۳ درصد است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید مجتبی حسینی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۵۸۹ تعهد اشتغالزایی در استان همدان درسال ۱۴۰۱ بود، اظهار کرد: ۲۶ هزار و ۵۶ نفر در سامانه رصد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اداره کار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه قریب بر ۱۱۰ درصد تحقق عملکرد اشتغال در استان همدان صورت گرفته است؛ مطرح کرد: آنچه در سامانه رصد ثبت می‌شود توسط کمیته بازرسی وزارت کار، هیأت نظارت اشتغال استان و شهرستان و یک بخش خصوصی که با اداره کار قرارداد و تفاهمنامه دارند، راستی آزمایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان همدان افزود: این راستی آزمایی مشاغل به گونه ای است که تمام مشاغلی که در این سامانه به صورت شغل ثبت شده، با آنها ب صورت تصادفی تماس حاصل می‌شود و سوال می‌شود که اسم شما در این سامانه ثبت شده است، آیا ایجاد اشتغال برای شما صورت گرفته است یا خیر.

حسینی یادآور شد: این راستی آزمایی در ۴ بخش و ۴و احد مختلف انجام می‌شود که خوشبختانه در بهمن ماه ۱۴۰۱ طبق آمار ارائه شده ۸۷ درصد مشاغلی که ثبت شده بود، مورد صحت سنجی و تأیید قرار گرفته است.

عمده بیکاری‌ها مربوط به قشر تحصیل کرده است

این مسئول با تصریح بر اینکه این آمار مورد استناد، پیگیری و استعلام توسط مراجع ذیرربط خواهد بود، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال باید تلاش مضاعف صورت بگیرد؛ چراکه عمده بیکاری ما در جامعه تحصیل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان همدان با بیان اینکه طبق تلاش‌ها و برنامه ریزی ها، امیدواریم در سال جدید شاهد تحقق ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در حوزه جامعه تحصیلکرده باشیم، عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان قریب بر ۱۲.۳ درصد است که بیشترین آمار بیکاری با توجه به فراوانی جمعیت در مرکز استان است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ