سخنگوی وزارت خارجه آمریکا :

ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد!

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اگر تعاملات دیپلماتیک ایران با عربستان سعودی بتواند «فعالیت‌های شرورانه» تهران در منطقه را محدود کند، آنگاه واشنگتن از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

میلر در پاسخ به سوالی درباره توافق ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط و انتصاب متقابل سفیران دو کشور، گفت: «من هیچ نظری در مورد انتصاب سفیر جدید ندارم. این یک موضوع بین ایران و عربستان سعودی است. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، از ادامه تعامل دیپلماتیک در منطقه استقبال می‌کنیم».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی ادامه داد: «البته اگر چنین تعاملات دیپلماتیکی بتواند ایران را به محدود کردن فعالیت‌های شرورانه خود در منطقه سوق دهد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.. ما همچنان ایران را مسئول فعالیت‌هایش در منطقه می‌دانیم».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره رزمایش نظامی جنبش مقاومت حزب‌الله در جنوب لبنان ادعا کرد: «ما این موضع خود را تکرار می‌کنیم که حزب‌الله همچنان به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و یک سازمان تروریست جهانی باقی می‌ماند».

طبق این گزارش، میلر در ادامه مدعی شد: «حزب الله بیشتر به فکر منافع خود و حامی خود یعنی ایران است تا مردم لبنان. می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم که نخست‌وزیر لبنان گفت که این رویداد به منزله کاهش اقتدار و حاکمیت لبنان است و اضافه کنم که امنیت و ثبات لبنان را تهدید می‌کند».

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: «یک اصل برای دولت [بایدن] اولویت دارد و آن این است که ایران نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد. ما همیشه معتقد بوده‌ایم و همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این راه‌حل است، اما هیچ پیشرفتی از نظر اقدامات دولت ایران در منطقه مشاهده نکرده‌ایم».

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ