اذعان بانک مرکزی آمریکا به کاهش امنیت مالی خانواده‌ها

اقتصاد ایران: بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد، طبق مطالعه‌ای که انجام داده موج تورمی که سال گذشته میلادی به بالاترین سطح در 40 سال اخیر در این کشور رسیده، احساس امنیت مالی خانوارهای این کشور را تضعیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بانک مرکزی آمریکا موسوم به «فدرال رزرو» در مطالعه‌ای که انجام داد، نتیجه گیری کرد، موج افزایش تورم سال گذشته میلادی در این کشور که به رکوردی بی سابقه در ۴۰ سال گذشته رسید، منجر به تضعیف احساس امنیت مالی خانواده‌های آمریکایی شده است.

به گزارش پایگاه «شبکه ان.تی.دی»، بسیاری از این خانواده‌ها گفتند مجبور به کم کردن پس اندازهای خود برای همخوانی پیدا کردن دخل‌وخرجشان، کاهش احساس امنیتشان درباره بازنشستگی، به تاخیر انداختن خریدهایشان و یا رفتن به سراغ اجناس ارزان قیمت‌تر شده‌اند.

بانک فدرال رزرو آمریکا در این مطالعه‌ که از سال ۲۰۱۳ به صورت سالانه انجام می‌دهد، تاثیرات مخرب تورم بر احساس اطمینان اقتصادی آمریکایی‌ها را نشان داده و اعلام کرد، در سال ۲۰۲۲ درصد پاسخگویانی که گزینه «مقبولیت مالی حداقلی» را درباره وضعیت خود انتخاب کردند بیشترین کاهش را از زمانی که این مطالعه یک دهه قبل به اجرا در آمد نشان داده است.

همچنین درصد کسانی که گزینه «بدتر شدن» وضعیت مالی خود را انتخاب کردند هم بیشترین افزایش را از زمانی که بانک فدرال رزرو در سال ۲۰۱۴ شروع به طرح این پرسش کرد نشان داد.

بانک مرکزی آمریکا نخستین بار در سال ۲۰۱۳ این مطالعه را تحت عنوان «مطالعه تصمیم‌گیری و اقتصاد خانوار» به اجرا در آورد.

در این مطالعه درصد کسانی که معتقد به «روال عادی داشتن» پس اندازهای بازنشستگی خود در بین آنهایی که هنوز بازنشسته نیستند بودند، به ۳۱ درصد کاهش یافت در حالی که در سال ۲۰۲۱ در این بخش رقم ۴۰ درصد ثبت شد.

این مطالعه نشان داد که بدتر شدن احساس امنیت ملی در بین آمریکایی ها روی نظر آنها درباره اقتصاد کشورشان هم تاثیر گذاشته است.

تنها 18 درصد از پاسخگویان این مطالعه وضعیت اقتصاد آمریکا را «خوب» یا «عالی» ارزیابی کردند در حالی که در سال ۲۰۱۹ در این بخش رقم ۵۰ درصد ثبت شده بود.

این مطالعه در ماه اکتبر به اجرا در آمده و نتایج آن برگرفته از پاسخ‌های نمونه ‌ای متشکل از ۱۱۷۷۵ نفر است.

در سال ۲۰۲۱ تورم یکی از مهم‌ترین ریسکها را در آمریکا در ضمن بازگشایی اقتصادی و کنار گذاشتن محدودیت‌های دوران همه‌گیری ایجاد کرد.

تابستان گذشته گزارش موسوم به «شاخص قیمت مصرف کننده» در آمریکا میزان تورم سالانه را ۹.۱ درصد ثبت کرد که بالاترین سطح تورم ثبت شده از اوایل دهه ۱۹۸۰ تا کنون بوده و هم اکنون نیز مقامات آمریکا درصد تورم این کشور را ۴.۹ درصد ارزیابی کرده‌اند.

۵۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی در این مطالعه گفتند، افزایش قیمت‌ها «تاثیر فراوان» بر بودجه‌های آنها گذاشته است. مجموعا یک سوم از خانوارها تورم را به عنوان چالش مالی اصلی خود ذکر کردند که نسبت به مطالعه مشابه در سال ۲۰۱۶ افزایش چهار برابری داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ