گلایه ها از بی توجهی به نرخنامه بلیت هواپیما

اقتصاد ایران: در حالی که واکنش ها و گلایه های مسافران از افزایش عجیب و نامتعارف قیمت بلیت هواپیما موجب اصلاح این تعرفه ها شد اما بررسی سایت های فروش بلیت نشان می دهد همچنان، قیمت ها خارج از جدول تعرفه گذاری فروخته می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،پس از انتشار نرخنامه پروازهای داخلی که از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شد، مشخص شد که رشد قیمت‌ها در آن جدول، بیش از ۲۹ درصدِ مصوب است و پس از ساعتی و به صورت شبانه، نرخ‌نامه سفرهای هوایی اصلاح شد.

هر چند جدول منتشرشده انجمن شرکت‌های هواپیمایی حاکی از افزایش عجیب تا ۶۱ درصدی نرخ بلیت برخی مسیرهای پرتردد مشهد بود اما نرخ نامه اصلاح شده حاکی از آن بود که قیمت بلیت هواپیما به میزان عادلانه تری افزایش یافته است. 

این در حالی است که تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، گلایه کاربران و رصد سایت های خرید و فروش بلیت هواپیما نشان می دهد نرخ های مسیرهای پرتردد همچنان خارج از نرخ نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی است.

بلیت هست، ولی کم است!

 

به عنوان مثال، بلیت مسیر مشهد به تهران که جزو مسیرهای پر تردد هوایی است در سایت های خرید و فروش بین یک و نیم تا ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان فروخته می شود. آن هم در شرایطی که با توجه به ایام دهه کرامت، بلیت به سختی پیدا می شود و در بسیاری از سایت ها بلیتی برای سفر موجود نیست!

نرخ های نامتعارف، شوخی تلخ با مسافران!

 

بررسی ها نشان می دهد مسیر تهران به مشهد نیز با همین شرایط مواجه است و قیمت بلیت در سایت ها تا یک میلیون و ۵۵۰ هزارتومان به فروش می رسد.

مسیر مشهد به شیراز که قیمت آن باید یک میلیون و ۶۸۶ هزارتومان باشد در سایت های خرید و فروش تا یک میلیون و ۹۵۹ هزارتومان فروخته می شود و بلیت مشهد به اصفهان که در جدول نرخ نامه یک میلیون و ۲۵۹ هزارتومان تعرفه گذاری شده تا قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان فروخته می شود. مسیر مشهد به کیش که در جدول تعرفه گذاری برای آن، مبلغ یک میلیون و ۷۳۱ هزارتومان تعیین شده اکنون در سایت ها تا مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می شود و بسیاری از کاربران فضای مجازی این نرخ ها را یک شوخی تلخ برای مسافران عنوان کرده اند!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ