افتتاح ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های‌فرسوده

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: به مناسبت سه خرداد ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده افتتاح خواهد شد که دو هزار واحد متعلق به تهران است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور شهرداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها جهت تبیین مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری پیرامون «سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» به شکل وبینار برگزار شد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه با اشاره به این که یکی از بندهای مصوبه تشویقی این است که گزارش‌های دوره‌ای در خصوص نحوه اجرای این مصوبه به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شود، عنوان کرد: با گذشت بیش از شش ماه از ابلاغ این مصوبه گزارش عملکردها با تأخیر همراه شده و انتظار بر این است شهرداری‌ها هر چه سریع‌تر و تا پایان همین ماه نسبت به ارائه گزارش عملکرد اقدام کنند.

وی با یادآوری این که مصوبه شورای‌عالی معماری وشهرسازی لازم الاجراست، تصریح کرد: این مصوبه با جان انسان‌ها سر و کار دارد و هدف آن شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده است، بنابراین قانونا و شرعا وظیفه داریم هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این مصوبه و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنیم.

آئینی با اشاره به این که تاکنون باید محلات هدف مشمول این مصوبه مشخص شده باشد، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه تراکم‌های تشویقی صرفاً به محلات یا نواحی که سرانه تأمین خدمات عمومی آنها حداقل به میزان یک سوم سرانه مصوب خدمات و فضای سبز مقیاس محله یا ناحیه باشد تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: بر این اساس بلوک‌های شهری که سرانه خدمات عمومی مورد نیازشان را در درون بلوک تأمین می‌کنند از شمول این بند مستثنا هستند، بنابراین شهرداری‌ها بر اساس مفاد این بند باید هر چه زودتر و حداکثر تا پایان خردادماه اقدام به شناسایی محلات مشمول مصوبه کنند. شهرداری کرج یکی از شهرداری‌هایی است که این کار را انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که طبق قانون شهرداری‌ها مکلف‌اند به متقاضیان ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه کنند، عنوان کرد: این موضوع برای شهرداری‌ها سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود، زیرا با نوسازی بافت‌های فرسوده و افزایش ساخت وساز درآمد شهرداری‌ها نیز افزایش می‌یابد از سوی دیگر شهرداری‌ها می‌توانند ما به ازای تخفیف خود را از دولت مطالبه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ