کدام شرکت پالایشی بیشترین سود دهی را دارد ؟

اقتصاد ایران: در آخرین گزارش سالانه پالایشی‌ها شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی هستیم اما برخی از نمادها با کاهش حاشیه سود مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در آخرین گزارش سالانه پالایشی‌ها شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی هستیم اما برخی از نمادها با کاهش حاشیه سود مواجه شدند.

پالایشگاه نفت اصفهان

در آخرین گزارش سالانه پالایشگاه نفت اصفهان درآمدهای عملیاتی با افزایش ۵۹ درصدی به ۳۳۹,۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است، سود ناخالص این نماد نیز با افزایش ۱۲۹ درصدی به عدد ۴۴,۴۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

طبق گزارش سالانه این نماد حاشیه سود ناخالص با افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه شده است، حاشیه سود خالص این نماد در سال ۱۴۰۰ به ۹ درصد رسیده بود که در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴ درصدی به عدد ۱۳ درصد رسیده است.

حاشیه سود خالص شپنا نیز با افزایش ۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به عدد ۱۱ درصد رسیده است.

اگر درآمد سالانه این نماد را بر دلار بازار آزاد یعنی ۵۰ هزار تومان تقسیم کنیم درآمد این نماد در یک سال به ۶.۷ میلیارد دلار می‌رسد و سود آن نیز ۸۸۹ میلیون دلار است.

پالایشگاه نفت بندرعباس

در آخرین صورتمالی پالایشگاه نفت بندرعباس یا همان شبندر با افزایش درآمدهای عملیاتی به میزان ۶۰ درصد مواجه هستیم اما نکته منفی این است که هزینه‌های عملیاتی آن به میزان ۶۱ درصد افزوده شده است. حاشیه سود ناخالص شبندر در محدوده ۱۲ درصد است که نسبت به سال قبل با کاهش یک درصدی همراه شده است.

حاشیه سود خالص این نماد نیز با کاهش یک درصدی نسبت به سال قبل به ۱۱ درصد رسیده است. درآمد عملیاتی این نماد را اگر بر دلار بازار آزاد تقسیم کنیم به عدد ۶.۳ میلیارد دلار می رسیم. سود ناخالص این نماد نیز ۷۸۵ میلیون دلار است.

وضعیت مناسب در سال‌های اخیر

وضعیت پالایشی‌ها نسبت به سال قبل خود بهتر بوده و نکته اینجاست که نمادهای پالایشی هنوز با قدرت پول هوشمند در ۲ سال اخیر مواجه نشده اند و زمانی که بازار رشد کند قطعاً یکی از گزینه‌های صعود در بازار سرمایه خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ