فیس کاپ،بزرگترین رویداد بازشناسی چهره در ایران

اقتصاد ایران: بازشناسی چهره یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیر و قابل توجهی داشته است. این فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله احراز هویت، امنیت، تحلیل رفتار، تبلیغات و سرگرمی کاربردهای فراوان و مفیدی دارد. با توجه به اینکه چهره یک ویژگی منحصر به فرد و قابل تشخیص برای هر فرد است، توسعه و بهبود الگوریتم‌های بازشناسی چهره از اولویت‌های پژوهشگران و صنعتگران حوزه هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،   در این راستا، رویداد سالانه فیس‌کاپ (facecup) به عنوان بزرگترین رویداد بازشناسی چهره ایران، در سال 1401 دور سوم خود را با حضور پرشور و رقابت‌آمیز تیم‌های حقیقی و حقوقی فعال در حوزه شناسایی چهره و هوش مصنوعی برگزار کرد. چالش سومین دوره رویداد ارزیابی میزان دقت الگوریتم­های زنده­سنجی (liveness detection) تعریف گردیده بود. این رویداد بصوت آنلاین و حضوری برگزار گردید و شرکت در آن برای تمام تیم‌های حقیقی و حقوقی فعال در حوزه شناسایی چهره و هوش مصنوعی آزاد بوده است.

 

 در اختتامیه سومین دوره رویداد فیس‌کاپ که با معرفی تیم‌های برتر و اهدای جوایز به آنان انجام گرفت، چهره‌های سرشناسی از مسئولین بلند پایه کشور نیز از جمله مهندس رضا باقری اصل (معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) و مهندس مجتبی توانگر (نماینده مردم تهران و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی) در این مراسم حضور داشتند و سخنان موثر و کلیدی را در زمینه هوش مصنوعی، چالش‌ها و فرصت‌های آن بیان کردند.

7

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر نقش حیاتی هوش مصنوعی در تحولات جاری جامعه، فیس‌کاپ را ادامه مسیر موفق احراز هویت هوشمند دانست و گفت: "فعالان حوزه هوش مصنوعی، پرداختن به مسائل و چالش‌های جدید در حکم‌رانی را در نظر بگیرند. ما در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت آمادگی پرداختن به موضوعات تشخیص چهره با فناوری هوش مصنوعی را داریم و آماده‌ایم لوایحی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم که بتوانند زیرساخت‌های حقوقی این مسائل و همکاری انسان و ماشین را بیشتر کنند."

8

 

 رئیس کمیتة اقتصاد دیجیتال مجلس شوراى اسلامى نیز با تبریک به تیم هاى برگزیده، نقش کلیدی هوش مصنوعى در تحولات آینده را بیان کرد و گفت: "پیشرفت هاى اخیر حوزة هوش مصنوعى حکایت از آن دارد کة اگر امروز به فکر تعیین نقشة راه، سرمایة گذارى و ریل گذارى در این بخش نباشیم، نة تنها از کشور پیشرو، بلکة به طور جدیى از همسایگان نیز عقب خواهیم ماند؛ چرا کة هوش مصنوعى به عصر طلایى خود نزدیک تر شده است."

9

 

مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا: "رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ با چالش‌های جدید ادامه خواهد داشت!"

سخنران پایانی اختتامیه سومین دوره رویداد فیس‌کاپ، دکتر میلاد سجادی (مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا) بود که با اشاره به مأموریت‌ها و چشم‌اندازهای مرکز نوآوری نکسترا گفت: "ادامه مسیر پیشرفت مراکز نوآوری به خصوص در حوزه‌های لبه دانش مانند هوش مصنوعی، حمایت نهادهای قانون‌گذار و بالادستی را می‌طلبد."

ایشان افزودند: " مرکز نوآوری نکسترا فعالیت‌ها و پروژه‌های خود همچون فیس‌کاپ را با رویکرد و چالش‌های جدید و با همت و جدیتی بیش از پیش ادامه خواهد داد. "

 در نهایت پنل علمی این رویداد با موضوع چالش‌های احراز هویت غیر حضوری و با میزبانی دکتر صبری دبیر علمی رویداد فیس کاپ و صحبت‌های مهمانان پنل آقای دکتر اخایی معاون هوشمند سازی مرکز تحقیق توسعه همراه اول، آقای مهندس خاکباز معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال و دکتر ماهیار معاون فناوری اطلاعات بانک ملی برگزار گردید.

 

10

این پنل که به صورت گفتگوی آزاد و با حضور حضار در سالن برگزار شد، به بحث و تبادل نظر در مورد چالش‌ها، فرصت‌ها، راهکارها و آینده فناوری بازشناسی چهره در کشور پرداخت. مهمانان پنل با تجربه‌های خود در حوزه بازشناسی چهره، نقطه نظرات خود را در مورد کاربردهای عملی، استانداردهای لازم، قوانین و مقررات، اخلاق حرفه‌ای، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات در این زمینه ابراز کردند.

رویداد فیس‌کاپ که در سال 1401 دور سوم خود را با شکوفایی بسیار بالاتر از سال‌های قبل برگزار کرد، نشان داد که فعالان حوزه هوش مصنوعی در کشور، توانایی رقابت با استانداردهای جهانی را دارند و می‌توانند با حل مسائل جدید و پاسخگویی به نیازهای بازار، چهره‌ای جدید به بازشناسی چهره بدهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ