امتناع اوکراین از پذیرش شکست در باخموت

اقتصاد ایران: به رغم آن‌که وزارت دفاع روسیه تسلط کامل بر باخموت را تأیید کرد، معاون وزیر دفاع اوکراین اوضاع را بحرانی توصیف کرده اما مدعی شده که این شهر هنوز به طول کامل در اختیار مسکو قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به رغم آن‌که وزارت دفاع روسیه، تسلط کامل بر شهر «باخموت» را تأیید کرد اما معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شده است که این شهر به طور کامل سقوط نکرده است.

طبق گزارش بی بی سی، «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین با این‌حال در کانال تلگرام در توصیف اوضاع در باخموت اعلام کرد: «درگیری شدید در باخموت. وضعیت بحرانی است. از هم‌اکنون، مدافعان ما برخی از تأسیسات صنعتی و زیرساختی در این منطقه و بخش خصوصی را کنترل می‌کنند».

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه شبه‌نظامی «واگنر» روز گذشته (شنبه) با انتشار یک کلیپ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از تسلط کامل این گروه شبه‌نظامی بر شهر باخموت خبر داد.

پس از آن نیز وزارت دفاع روسیه وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای با اشاره به پیشروی زمینی گروه نظامی «واگنر» و پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش این کشور از آن‌ها، تسلط بر شهر راهبردی باخموت را تأیید کرد و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز به گروه شبه‌نظامی واگنر برای تسلط به باخموت تبریک گفت.

با این‌حال معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که تسلط کامل روسیه بر باخموت صحت ندارد اما اعتراف کرد که اوضاع در این شهر «بحرانی» است.

از طرف دیگر، پوتین در اظهاراتی که رسانه‌ دولتی روسیه منتشر کرد تصریح کرد که نیروهای واگنر با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه، «عملیات آزادسازی» باخموت را روز شنبه پس از ماهها درگیری شدید به پایان رسانده‌اند.

پریگوژین در ویدئوی خود در خصوص آزادسازی باخموت گفت که اواخر ماه میلادی، شهر باخموت را به ارتش روسیه واگذار خواهد کرد.

به نوشته رویترز، هنگامی که پریگوژین در ویدئوی مذکور درباره تسلط کامل بر باخموت سخن می‌گوید، صدای انفجارهایی در دوردست شنیده می‌شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ