خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت

اقتصاد ایران: مشاور سازمان بیمه سلامت ایران، در ارتباط با خدمات توانبخشی که بیمه سلامت تحت پوشش دارد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عماد ملازاده گفت: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۱۳۹۶، وزارت بهداشت موظف است پوشش بیمه‌ای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را تأمین کند و طبق این قانون علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی این افراد نیز تأمین شود که این وظیفه به سازمان بیمه سلامت محول شده است.

مشاور سازمان بیمه سلامت ایران در امور توانبخشی افزود: در راستای اجرای این ماده از قانون در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور با موضوع بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند، منعقد شد.

وی تصریح کرد: از اواخر شهریور ۱۴۰۱ نیز با تمدید تفاهم نامه مشترک میان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی، تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند، از ۹ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمتی افزایش یافت (۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در حوزه بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در حوزه شنوایی شناسی، ۶ کد خدمتی در حوزه فیزیوتراپی، ۱۴ کد خدمتی در حوزه ارتوپدی فنی و ۶ کد خدمتی توانبخشی قابل ارائه توسط پزشکان متخصص).

ملازاده تاکید کرد: این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت ارائه می‌شود. همچنین علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

مشاور سازمان بیمه سلامت ایران در امور توانبخشی اظهار داشت: افراد دارای معلولیت نشان دار شده در سامانه بیمه سلامت (تحت پوشش بهزیستی و دارای پوشش بیمه‌ای معتبر بیمه سلامت) می‌توانند در مراکز توانبخشی طرف قرار داد خدمات توانبخشی را دریافت نمایند.

وی ضمن دعوت از مراکز توانبخشی دارای پروانه فعالیت معتبر در زمینه همکاری با این سازمان اعلام داشت که در حال حاضر امکان عقد قرار داد به صورت حضوری و الکترونیکی برای متقاضیان جامعه توانبخشی فراهم است و به این منظور می‌توانند به ادارات کل استانی بیمه سلامت در سراسر کشور مراجعه نمایند.

ملازاده گفت: ۴۲۶۱ مرکز توانبخشی در کل کشور با بیمه سلامت ایران قرار داد همکاری دارند که از این تعداد ۳۲۵۵ مرکز فیزیوتراپی، ۳۱۸ مرکز کار درمانی، ۳۴۹ مرکز گفتار درمانی، ۷۲ مرکز بینایی سنجی، ۱۵۴ مرکز شنوایی شناسی، ۷۸ مرکز جامع توانبخشی و ۳۵ مرکز ارتوپدی فنی هستند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ