معاون امور زنان رئیس جمهور:

کرامت زنان در دنیای غرب پایمال شده است

اقتصاد ایران: معاون امور زنان رئیس جمهور امروز در نشستی با بانوان نویسنده گفت: کرامت زنان در دنیای غرب پایمال شده است و حقوق انسانی زن را باید در کشورهای شرق با نشان دادن الگوی سوم زن و با عمل به آن نشان دهیم.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس جمهور امروز در دهمین روز از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نمایشگاه بازدید کرد و با جمعی از زنان نویسنده دیدار و گفت‌وگو کرد.

خزعلی که به مناسبت ویژه برنامه روز دختر امروز از نمایشگاه بازدید کرد در بدو ورود در غرفه روایت حضور حاضر شد و با زنان و دختران فعال عرصه فرهنگ و هنر گفت‌وگو کرد.

پس از  آن معاون رئیس جمهور در نشستی با برخی بانوان نویسنده ایرانی و خارجی حاضر شد و پس از شنیدن برخی دغدغه‌های زنان نویسنده درباره اهمیت فعالیت زنان در عرصه نویسندگی سخن گفت.

خزعلی، با ابراز امیدواری برای تقویت و استمرار اینگونه برنامه‌ها در این نشست تاکید کرد: امروز با توجه به اینکه جایگاه زنان از سوی تفکر غربی مورد تهاجم قرار گرفته لازم است زنان با قلم و بیان، خود را مجهز، توانمند و مسلح کنند چون جریان‌هایی هم اکنون در تلاش هستند هویت فرهنگی بانوان و نوجوانان را از درون تهی کنند.

به‌گفته خزعلی، ایران با برخی از کشورهای همسایه خود مثل سوریه و افغانستان پیوندهای‌ ناگسستنی فکری، فرهنگی دارد که لازم است با استفاده از این پیوندها برای رسیدن به یک هدف مشترک حرکت کنیم و با فرهنگ جهادی زینبی با نوشتن به تبیین آنها اقدام کنیم.

او همچنین تصریح کرد: در حال حاضر جهاد نرم به صورت عینی بوده و صحنه اصلی آن کانون خانواده و تلفن‌های هوشمند است بنابراین استمرار مختص جنگ و جهاد سخت نیست.  صحنه جنگ در تضارب افکار  و تهاجمی است که بی‌وقفه در افکار صورت می‌گیرد. یکی از مواردی که باید در عرصه فرهنگ به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حقوق پایمال‌شده زن در نگاه غربی است که ما بازگرداندن آن را مطالبه می‌کنیم. 

معاون رئیس جمهور معتقد درباره کرامت زنان در غرب گفت: کرامت زنان در دنیای غرب پایمال شده است و حقوق انسانی زن را باید در کشورهای شرق با نشان دادن الگوی سوم زن و با عمل به آن نشان دهیم که بخشی از این وظیفه به عهده خود بانوان نویسنده است و بخشی هم مربوط به مسئولان است  که باید در عمل به آن اقدام کنند و زن را به جایگاه واقعی خود در جامعه بازگردانند.  

او با اشاره به اینکه زن در این جنگ نقطه اصلی و هدف و خط مقدم است تاکید کرد: به همین دلیل باید زنان مشخصا وارد عرصه شده و با قلم و بیان خود را مجهز، توانمند و مسلح کنند، زنان امروز باید در برابر نهضتی که از آن سخن گفتیم پیشرو و مقاوم باشند تا مانع از تهی شدن هویت فرهنگی نوجوانان و آینده‌سازان جامعه باشند.

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های  زنان نویسنده گفت: ما با زبان شیرینی که پر از ادبیات غنی حکمت‌آمیز است، هنوز هم آن جایگاهی که باید پیدا کنیم، پیدا نکردیم و بخشی از آن مربوط به خانم‌ها می‌شود. حرکتی که در سوریه برای بحث نویسندگی انجام شده است در ایران هم تا حدودی صورت گرفته که نیاز به تکمیل دارد؛ زیرا هنوز استعدادها و توانایی‌های زیادی داریم. ما آمادگی داریم برای بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری پشتوانه باشیم و نسل جدید را تربیت کنیم تا ادامه‌دهنده حرکتی باشند که در دهه‌های گذشته درخصوص دفاع مقدس،‌ مدافعان حرم،‌ مدافعان سلامت و مدافعان فرهنگی صورت گرفته ‌است.

به گفته خزعلی حضور قابل توجه زنان نویسنده  نشان می‌دهد امروزه زنان در عرصه دیپلماسی فرهنگی داخلی و خارجی فعال هستند. نویسندگان به‌خصوص زنان اهتمام ویژه‌ای در زمینه جهاد تبین دارند تا بتوانند جنگ رسانه‌ای را مدیریت کنند. 

معاون امور زنان و خانواه رئیس جمهوری همچنین به اهتمام ویژه معاونت خانواده و زنان ریاست جمهوری درباره حمایت از آثاری که به تحلیل مسائل روز و ادبیات زنان می‌پردازد، اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم شبکه خوبی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان زن در عرصه‌های مختلف تشکیل دهیم. 

وی در ادامه گفت: همان‌طور که حضرت آقا(مدظله‌العالی) تاکید کرده‌اند، بعضی مفاهیم را تنها زنان می‌توانند منتقل کنند. این موضوع باید همواره مورد توجه باشد. دولت در تمام عرصه‌ها پشتیبان زنان است. به‌‌طور خاص، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور حمایت ویژه‌ای از نویسندگان، شاعران خواهد داشت. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ