ضرورت جهاد تبیین برای آحاد جامعه؛

علم الهدی : فضای مجازی را نمی‌شود تعطیل کرد!

اقتصاد ایران: مشهد - امام جمعه مشهد مقدس گفت: با توجه به اینکه امروز کسب و معیشت مردم در گرو زیرساخت‌های فضای مجازی قرار گرفته دیگر نمی‌توان گفت، فضای مجازی لازم نیست یا باید آن را به‌کل تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فضای مجازی، بلای خانمان سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز کسب و معیشت مردم در گرو زیرساخت‌های فضای مجازی قرار گرفته دیگر نمی‌توان گفت، فضای مجازی لازم نیست یا باید آن را به‌کل تعطیل کرد، مثل این است که گفته شود مردم نباید با هواپیما و قطار سفر کنند و اسب و شتر برای مسافرت کافی است.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی افزود: حدود ۱۰ سال قبل، رهبر معظم انقلاب با دستوری که مطرح کردند، شورای عالی فضای مجازی را شکل دادند تا ناظر هوشمند و عامل سازمان‌دهی این عرصه باشد. با این حال، در طول این سال‌هایی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، آیا واقعاً تعامل این شورا با شبکه‌های اجتماعی هوشمندانه بوده است؟ آیا نیازها احصا شده، فضا سنجیده شده و تحولات عرصه اطلاعاتی دنیا تحت رصد قرار گرفته است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: درست نیست که رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورایی را بدهند، همه سران قوا و دستگاه‌های قدرتمند نیز در آن حضور داشته باشند اما با گذشت ۱۰ هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه رخ ندهد.

شورای عالی فضای مجازی گزارش بدهد

وی با اشاره به وظایف راهبردی شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: سیاست‌گذاری، مدیریت کلان، تصمیم‌گیری لازم، نظارت روزآمد و رصد کارآمد فضای مجازی از جمله وظایف راهبردی این شورا است که در این خصوص اعضای شورا گزارش عملکرد بدهند که آیا آن‌چه رهبری خواسته واقعاً اجرا شده است؟ چیزی که ما امروز از دولت، مجلس و قوه قضائیه می‌خواهیم، آن است که فضای مجازی را کنترل کنند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: این فضا از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی گرفته تا عرصه‌های معیشتی و اقتصادی برای تمام مردم لازم است اما حقیقت این است که باید کنترل شود تا درندگانی که در این فضا رشد کرده‌اند، نتوانند بیش از این ایمان و اندیشه فرزندان ما را تکه‌تکه کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از دروازه وسیع فضای مجازی وارد مملکت شده و تمام تهاجمات خود را در دستورکار قرار داده است، عنوان کرد: مردمی که هشت سال دفاع مقدس را اداره کردند، هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند و وقتی دنیا به سر ما ریخت، دنیا را عقب راندند و عزت اسلام و ایران را حفظ کردند، می‌توانند در این عرصه نیز میدان‌داری کنند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اعتراض بسیاری از افراد در خصوص جسارت یک جریان فضای مجازی به ساحت پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س)، اهل‌بیت (ع) و مقدسات بیان کرد: اگر از آنها سوال کنید شما در مقابل چه کردید، ساکت می‌مانند. باید بدانید که دشمن نه به جنگ جان و مال بلکه به جنگ دین شما آمده است و اگر در این عرصه موفق شود، بعد از آن هم جان و هم مال شما را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: زمانی در این کشور وقتی مارش نظامی به گوش می‌رسید، حتی آن آقاپسر جوان و دخترخانم جوانی که در دومین روز زندگی مشترک بودند، از جا بلند می‌شدند تا از کشور خود دفاع کنند. با این حال، چطور امروز در فضای مجازی می‌بینید که نظام و انقلاب شما را زیر سوال می‌برند و به اهل‌بیت (ع) اهانت می‌کنند اما کاری نمی‌کنید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: رهبری فرمودند جهاد تبیین و این جنگ فقط مربوط به طلاب نیست بلکه همه مردم و همه جوانانی که میدان‌دار جنگ نرم هستند، باید در این فضا وارد عمل شوند. زمانی که وقت مواخذه و حساب فرا برسد، فقط طلاب و فعالان فرهنگی مخاطب قرار نمی‌گیرند بلکه از همه سوال می‌شود که در برابر توهین به رسول خدا (ص) چه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ