رئیس جمهور تاکید کرد:

توسعه سیستان از برنامه‌های مهم ‏دولت است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های دولت است گفت: در این سفر پیگیر طرح‌های این استان بویژه در منطقه مکران هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه کنارک با بیان اینکه سواحل مکران ظرفیت بسیاری خوبی برای اقتصاد، ‏گردشگری و اقتصاد دریا دارد، بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان شده است، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ‏گام‌های خوبی در جهت توسعه استان برداشته شده و باید همه دستگاه‌های مرتبط با نظام در این زمینه تلاش کنند. ‏

وی یکی از اهداف این سفر را دیدار با نخست وزیر پاکستان در مرز پیشین شهرستان راسک عنوان کرد و افزود: در این سفر ‏برنامه ریزی برای طرح‌ها اقتصادی و گردشگری جاده‌ای و زیرساخت‌های منطقه ‏دنبال می‌شود.

رئیس جمهور ضمن عذرخواهی از مردم به علت عدم حضور در سایر شهر‌های سیستان و بلوچستان گفت: بیش از اینکه سفر فوق ‏استانی یا دور دوم تلقی شود عنوان این سفر پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های استانی بویژه در منطقه مکران است، بر این اساس ‏در این سفر به شهر‌های مختلف نخواهیم رفت؛ اما در اسرع وقت به مردم عزیز استان این وعده را می‌دهم که به شهر‌های مختلف ‏استان سفر و با مردم دیدار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این سفر همچنین به منظور پیگیری مصوبات سفر قبلی انجام شده و در جهت توسعه یافتگی و مسائلی که مطرح ‏است و دغدغه جدی ما به شمار می‌رود، ورود خواهیم کرد. ‏

رئیسی ادامه داد: مبنای ما در اجرای عدالت، آمایش سرزمینی است، در نقشه وقتی نگاه می‌کنیم کاملا مشخص است در سیستان ‏و بلوچستان باید کار بیشتری نسبت به نقاط دیگر صورت گیرد این جزو برنامه‌های دولت است، به میزانی پیگیر خواهیم بود که این ‏اطمینان برای ما حاصل شود آنچه که گفتیم نسبت به ضرورت توسعه یافتگی در استان که جزو برنامه‌های دولت است تحقق پیدا ‏کرده و مردم هم این ادراک و احساس را نسبت به کار داشته باشند. ‏

وی افزود: از نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان، استاندار استان، نمایندگان مجلس، مدیران عالی بویژه ‏نیرو‌های مسلح که بسیار در این عرصه کار کردند از ارتش، سپاه، مرزبانی و انتظامی که نه فقط در حوزه امنیت سیستان و ‏بلوچستان بلکه در مسائل بازسازی و توسعه یافتگی استان و رفع محرومیت تلاش کردند کمال تشکر را دارم. ‏

گفتني است؛ رئیس جمهور با هیات همراه امروز پنجشنبه به منظور پیگیری طرح‌ها و افتتاح چند پروژه وارد فرودگاه کنارک همجوار سواحل مکران شد و مورد استقبال مردم و مسوولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

رئیس جمهور در این سفر قرار است با حضور در مرز پیشین شهرستان راسک با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کند.

شرکت در نشست شورای اداری، معتمدان و روحانیان، دیدار و گفتگو با تجار و سرمایه گذاران و بازدید از طرح‌های مختلف از جمله برنامه‌های سفر یک روزه سیدابراهیم رئیسی به استان سیستان و بلوچستان است.

همچنین افتتاح سد کهیر، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، افتتاح ۱۱ پروژه با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توزیع نیروی برق، کلنگ زنی انتقال آب از دریای عمان به شهر‌ها و روستا‌های سیستان و بلوچستان از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ