نماینده ویژه رئیس جمهور:

حقابه هیرمند از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است

اقتصاد ایران: نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: حقابه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان به طور جد از طریق دیپلماسی در حال پیگیریست و این مساله یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسن کاظمی قمی شامگاه چهارشنبه در نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند که با حضور وزیر امورخارجه، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در چابهار برگزار شد اظهارداشت: برای پیگیری حقابه هیرمند ما از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا حقابه تامین شود و این مساله در اولویت دستگاه دیپلماسی و مسوولان دست‌اندرکار است.

وی بیان کرد: نیاز است تا جامعه نخبگانی ما در رابطه با حقابه هیرمند ورود کنند و با کار کارشناسی این مساله دنبال شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: هم‌اینک سد کجکی واقع در افغانستان که بر روی رودخانه هیرمند احداث شده ۱.۷ میلیارد مترمکعب آب دارد در حالیکه ۶۰ درصد آن رسوب است. 

وی تصریح کرد: ۲ کمیته در سیستان و بلوچستان یکی در رابطه با آب با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی و دیگری اقتصادی کردن مرز سیستان فعال خواهد شد.

کاظمی قمی تصریح کرد: باید سایر راهکارها هم را برای امرار و معاش مردم سیستان مدنظر قرار دهیم که یکی از آنها تجارت مرزنشینان تا سقف ۴۰۰ دلار است شمار زیادی از خانوار را در شمال سیستان و بلوچستان شامل می‌شود و این اقدام باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در منطقه سیستان و افغانستان در انتظار معرفی هیات مدیره هستیم و در این زمینه چنیدن ماه است که منتظر محقق شدن آن هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ