معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبرداد:

تشکیل کارگروه مشترک چاپ و نشر ایران و تاجیکستان

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی وزارت ارشاد از تشکیل کارگروه مشترگ چاپ و نشر بین ایران و تاجیکستان خبر داد و گفت: این کارگروه بعد از نمایشگاه کتاب فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه و دستاوردهای این حضور برای توسعه نشر دو کشور گفت‌: کشور تاجیکستان اشتراکات فرهنگی و زبانی بسیاری با ایران دارد، حضور این کشور در نمایشگاه کتاب تهران فرصت مغتنمی بود.

وی  حضور تاجیکستان در نمایشگاه را در سطح خوبی ارزیابی کرد و ادامه داد:‌ هم وزیر فرهنگ این کشور در افتتاحیه حضور داشت و هم گروه خوبی از هنرمندان تاجیک در نمایشگاه حاضر هستند؛ شعرا و نویسندگان تاجیک در برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه حضور دارند و زمینه‌های تعامل بیشتر را تقویت می‌کنند.


راه‌اندازی موکب اربعین در نمایشگاه کتاب +عکس

  احمدوند با اشاره به لزوم تقویت روابط ایران و تاجیکستان گفت:‌ در چند سال گذشه به دلیل مسائل سیاسی رابطه ایران و تاجیکستان تضعیف شد، در دولت جدید این همت وجود دارد که رابطه با همسایگان توسعه پیدا کند،‌ با تاجیکستان هم روابط ما بیش از گذشته باید باشد، سفر رئیس جمهور هم در توسعه این همکاری‌ها موثر بوده است.


عرضه ۳۰۰عنوان توسط هیات تاجیکی درنمایشگاه کتاب

وی با اشاره به توسعه روابط ایران و تاجیکستان در توسعه نشر کتاب‌های فارسی یادآور شد:‌ در مذاکرات صورت گرفته در روزهای اخیر امکان تولیدات مشترک ایران با تاجیکستان و بهره‌مندی از تولید نشر ایران در تاجیکستان وبالعکس گفت‌وگو شد، تا زمینه‌های اجرایی آن را فراهم کنیم که به صورت ملموس این اتفاق رخ دهد.

احمدوند اضافه کرد:‌ مقرر شد،‌ کارگروه مشترک چاپ و نشر بین‌المللی با تاجیکستان تشکیل شود و نمایندگانی از ارشاد و سفارت تاجیکستان در آن حضور داشته باشند تا ابعاد مختلف این موضوع  بررسی شود و این کارگروه باید به یک سند همکاری تبدیل شود. این کارگروه بعد از نمایشگاه تشکیل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ