اجرای ۲۲ برنامه فرهنگی هنری در کاخ سعدآباد

اقتصاد ایران: ۲۲ برنامه متنوع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، به مناسبت ۲۸ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، مجموعه کاخ سعدآباد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، میزبان علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و هنر است.

۲۸ اردیبهشت: موزه‌ها، پایداری، حال خوب

در روز جهانی موزه‌ها نمایشگاهی گروهی از هنرمندان انجمن نگارگری ایران در موزه استاد فرشچیان، نمایشگاهی از آثار خیام در نگاره‌های استاد بهزاد به همراه شعرخوانی و تفسیر و توصیف اشعار خیام و فردوسی در قالب آثار استاد بهزاد، نمایشگاه آثار خوشنویسان شکسته‌نستعلیق ایران، گزیده‌ای از آثار میرعمادالحسنی در موزه خط و کتابت میرعماد، کارگاه آموزشی چاپ پارچه قلمکار ویژه کودکان و نوجوانان به همراه کارگاه قصه‌گویی توسط مرکز برنامه‌ریزی هدفمند کودک و نوجوان سعدآباد برگزار می‌شود.

کارگاه حفاظت و مرمت آثار نقاشی ویژه بازدیدکنندگان از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۲ در محل موزه هنرهای زیبا برپا می‌شود.

۲۹ اردیبهشت؛ علوم میراثی: ریشه در تاریخ، رو به آینده

همچنین ۲۹ اردیبهشت‌ماه کارگاه آموزشی از مقدمات و اصول نگارگری در موزه استاد حسین بهزاد، کارگاه «تهران به روایت قصه‌ها» ویژه کودکان و نوجوانان توسط، مرکز آموزش هدفمند کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس گروه «سایکل‌توریست‌های ایران» در موزه برادران امیدوار برگزار می‌شود.

۳۰ اردیبهشت؛ ثبت آثار و مفاخر: عملکرد ملی، راهبرد جهانی

نمایشگاه برگزیده‌ای از ظروف ساخت کشور چک به همراه نشست پژوهشی پیرامون آن در موزه ظروف سلطنتی، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در موزه ظروف سلطنتی و نشست تخصصی کمیته حفاظت و مرمت شورای بین‌المللی موزه‌ها ایکوم در سالن خلیج فارس موزه ظروف برگزار خواهد شد.

دوشنبه یکم خرداد؛ میراث طبیعی، تضمین حیات آینده

بازدید هدفمند کودکان از موزه آب و ساخت سازه آبی توسط مرکز برنامه‌ریزی کودک و نوجوان اجرا خواهد شد.

چهارشنبه ۳ خرداد؛ میراث دفاع مقدس

ویژه برنامه موزه، جانبازان و توان‌یابان روز سوم خردادماه که شامل نشست تخصصی به همراه بازدید از موزه‌ها برای شرکت‌کنندگان است، برگزار می‌شود.

همچنین دوره آموزشی حفاظت و نگهداری از مجموعه‌های موزه‌ای سعدآباد، ویژه برنامه «کتاب موزه» در دو پنل انتشاراتی برای موزه‌ها و بررسی کتاب موزه‌داری نوشین دخت نفیسی (معروف به مادر موزه‌داری ایران) در سالن خلیج فارس موزه ظروف، نشست تخصصی «روش‌های نوین پژوهش، راهکارهای استفاده از هوش مصنوعی و شیوه‌های جدید جستجو در فضای وب» به همت گروه پژوهشی سعدآباد از دیگر برنامه‌های مجموعه سعدآباد در هفته میراث‌فرهنگی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ