با حضور رئیس مرکز انتقال خون کشور؛

مرکز انتقال خون گلپایگان به بهره برداری رسید

اقتصاد ایران: گلپایگان ؛ پایگاه انتقال خون گلپایگان از لحاظ تجهیزات همتراز با شهرهای بزرگ می باشد،اما پیگیری‌هایی در سازمان مرکزی انتقال خون انجام شده تا کمبود تجهیزات نیز در این مرکز تامین شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رئیس مرکز انتقال خون ایران گفت : سال گذشته سازمان انتقال خون ایران در آسیا رتبه نخست دریافت کرد. 

وی بابیان اینکه با توجه به تحریم‌ها ، شاخصه‌های سازمان انتقال خون ایران برابر با اروپا است ،گفت: مهمترین دلیل این برابری مشارکت بالا و اهداء خون از سوی مردم در کشور است.

وی افزود : پایگاه انتقال خون گلپایگان از لحاظ تجهیزات همتراز با شهرهای بزرگ می باشد،اما پیگیری‌هایی در سازمان مرکزی انتقال خون انجام شده تا کمبود تجهیزات نیز در این مرکز تامین شود.

مصطفی جمالی از راه‌اندازی واحد فرآوری خون در گلپایگان خبر داد و گفت: با تامین دستگاه‌ها مربوطه فرآوری و پالایش خون اهدایی ،در این شهر انجام و به بیماران اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: سهل انگاری مدیران در فرهنگسازی مناسب جهت اهدای خون، باعث شده است که طبق آمار دریافتی اهدای خون در کشور کمتر شده است، مردم با هدف کمک به همنوعان خود باید در اهدای خون پیش قدم شوند.

جمالی اشاره کرد : باید فرهنگ اهدای خون تبیین شود اگر می‌گویند حجامت مفید است اهدای خون به مراتب مفیدتر است، لذا اهدای خون توسط مردم باید با هدف کمک به هم نوع خود باشد گرچه برای سلامتی نیز مفید است.

وی بیان کرد :متاسفانه حجم خونی که می‌تواند جان ۳ نفر را نجات دهد در انجام یک حجامت از بین می رود و اینکه می‌گویند موقع حجامت خون کثیف از بدن خارج می شود از لحاظ علمی مورد تائید بسیاری از متخصصین نمی باشد، زیرا زمانی که خون در مجاورت هوا قرار می گیرد سیاه می شود و به مردم می‌گویند این خون کثیف است که از طریق حجامت از بدن خارج شده است، در حجامت پول و سود است به همین دلیل  تبلیغ می‌کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ