رئیس صدا و سیما:

کارنامه درخشانی در تمام عرصه‌های هنر داریم

اقتصاد ایران: مشهد ـ رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در تمام عرصه‌های هنر، کارنامه درخشانی داریم اما در حوزه معماری و نشانه شناسی انقلاب بسیار کم کار بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیمان جبلی شامگاه جمعه در چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در مشهد اظهار کرد: هویت، مزیت نسبی کشور است و باید از آن حراست کرد زیرا دشمن در تلاش برای گرفتن مزیت‌های نسبی کشور است.

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به هم افزایی و همکاری در میدان جنگ نرم نیاز داریم و باید به گفتمان مشترک، وحدت کلمه و نرم افزار واحد برسیم.

وی بیان کرد: دوره جدید را براساس سند تحول و دو کلید واژه هویت و عدالت آغاز کرده ایم و تلاش این است که در هر حوزه دستاوردهای انقلاب را ارائه کنیم.

جبلی افزود: آثار بی توجهی و کم توجهی حوزه هویت را در فتنه پاییز سال گذشته دیدیم، در بیش از چهار دهه از انقلاب با وجود اینکه منبع و مخزن هویت محوری انقلاب هستیم اما به عنوان دستگاه مسؤول فرهنگی قدر این نعمت هویت سازی انقلاب را کمتر دانسته ایم.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های کشور، هویت واحد تمام اقوام و فرهنگ هاست و در فتنه پاییز سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد شکاف در وحدت ملی به کار بست که موفق نشد.

وی افزود: در تمام عرصه‌های هنر، کارنامه درخشانی داریم اما در حوزه معماری و نشانه شناسی انقلاب بسیار کم کار بوده ایم، ۴۴ سال از انقلاب می‌گذرد و هویت اسلامی، ایرانی، فرهنگی و انقلابی خود را کجا دیده ایم؟

جبلی ادامه داد: در نشانه شناسی محیطی انقلاب ضعف وجود دارد، در حوزه فرهنگی کارهای زیادی می‌توان انجام داد اما سازه به یاد ماندنی، مؤثرتر است.

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در دوره تحولی گام دوم, مطالبه رهبری از همه تحول است که باید به آن عمل کرد.

لزوم توجه ویژه به برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در این نشست اظهار کرد: باید به نقش حوزه فرهنگ و اجتماع در منظومه نظام اسلامی به عنوان زیرساخت توجه کرد.

شهردار تهران افزود: توجه به اثرات و برکات این حوزه در ساحت‌های مختلف زندگی و تربیت مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ایران نقش ویژه و ممتازی دارد و در واقع بوستانی از گل را به نمایش گذاشته که هر جز آن اقوام این کشور هستند و قابل تفکیک از یکدیگر نیستند.

زاکانی افزود: دشمن تلاش زیادی کرد تا در این جنگ نرم از نقش قومیتی بهره بگیرد اما ملت ایران دشمن را ناکام گذاشت و به عنوان مؤلفه قدرت از آن استفاده کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: دهه کرامت یک نعمت جاری برای ماست و در این دهه باید به این ظرفیت عظیم توجه کرد که امام رضا (ع) و خواهرشان ایران را مهمان خودشان کردند.

وی بیان کرد: بهره گیری از این ظرفیت می‌تواند ما را در این دوره تاریخی ممتاز کند آن هم درحالی که دشمن همه تلاشش را می‌کند و از همه مؤلفه‌های نرم استفاده می‌کند تا وحدت ملی را مخدوش کند.

ایجاد ظرفیت خوبی در کلانشهرها برای برگزاری مراسم فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران نیز در این نشست اظهار کرد: ظرفیت خوبی در کلانشهرها برای برگزاری مراسم فرهنگی ایجاد شده است.

محمدامین توکلی زاده افزود: این کمیسیون سال قبل به بهانه دهه کرامت و انتشار فیلمی که منجر به ایجاد اجتماعات اعلام انزجار شد، کار خود را آغاز کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران افزود: برای اربعین تقسیم کار مفصلی صورت گرفت و بعد از آن مراسم حاج قاسم سلیمانی در کرمان و سپس مراسم نیمه شعبان در قم اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی اظهار کرد: ظرفیت خوبی در کلانشهرها ایجاد شده و جریان انقلاب در برگزاری جشن‌های خیابانی و خلق مخاطبی جدیدی تحت عنوان خانواده محوری در جشن‌ها ورود کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ