متنوع دستاورد علمی کشور در مواجهه با کووید۱۹

اقتصاد ایران: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تولید ۶ واکسن در پلتفرم‌های متنوع دستاورد علمی کشور در مواجه با کووید ۱۹ است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در کنگره بین المللی کووید۱۹ که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از جایگاه علمی بالای کنگره تصریح کرد: این رویداد در جهت انتقال تجربیات، ایجاد هم‌افزایی و ارتقا سطح علمی متخصصان حوزه سلامت کشور و جهان تاثیر بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: دریافت بیش از ۴۰۰ مقاله از دانشمندان ایرانی و خارجی و پذیرش ۱۶۰مقاله حاکی از ظرفیت بالای علمی کنگره بین المللی تجارب کووید ۱۹ است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشمندان و محققان ایران از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند عنوان کرد: عملکرد مراکز علمی به خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نقش دانشمندان و محققان کشورمان در مدیریت بیماری کرونا مجاهدانه و بی نظیر بوده است.

پناهی یادآور شد: در دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا که هیچگونه واکسن و دارویی برای درمان این بیماری وجود نداشت و کشورهایی که تولید کننده واکسن بودند از تحویل این فرآورده زیستی به ایران خودداری می‌کردند با همت و تلاش، دانشمندان و محققان ایرانی توانستند کشور را به تولید و خودکفایی در واکسن برسانند.

وی با بیان اینکه مبنای تحقیقات وزارت بهداشت تهدیدات حوزه سلامت است، تاکید کرد: مراکز تحقیقاتی، دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای حل مسائل و چالش‌های حوزه سلامت فعالیت می‌کنند و اگر اتفاقی در جامعه رخ دهد این مراکز باید آماده باشند تا نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه، ایران در حوزه تحقیقات سلامت جایگاه ویژه‌ای در منطقه و جهان دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت حضور دانشمندان و پزشکان در عرصه سلامت، جایگاه بسیار ویژه‌ای در سطح منطقه و جهان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: نقطه اوج پیشرفت‌های پزشکی کشور در دوران ۸ سال دفاع مقدس بود که انواع حملات شیمیایی علیه ایران انجام شد و برخی از جانبازان برای درمان به خارج از کشور اعزام شدند و در حال حاضر این عزیزان در داخل کشور عزیزمان، پروتکل‌های پیشگیری و روند درمان را سپری می‌کنند.

پناهی با بیان اینکه متاسفانه بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی و عروقی در حال افزایش است، یادآور شد: متاسفانه بیماری‌های غیرواگیر طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است که از دلایل بروز آنها می‌توان به چاقی، عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد و لازم است تحقیقات حوزه سلامت به سمت و سوی این بیماری‌ها برود.

وی توصیه کرد: از مقالات دانشمندان ایرانی و خارجی و پنل های تخصصی کنگره کووید ۱۹ می توان یک کتاب علمی جامع تهیه کرد که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور و سایر کشورها قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ