وزیر امور خارجه:

به دنبال تقویت روابط اقتصادی ایران و عربستان هستیم

اقتصاد ایران: سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: وزیر خارجه در جلسه این فراکسیون اعلام کرد که ما علاوه بر جنبه دوجانبه و سیاسی رابطه ایران و عربستان، به تقویت دورنمای اقتصادی توافق هم توجه داریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه مجمع عمومی فراکسیون با حضور وزیر امور خارجه، اظهار داشت: روز گذشته جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی آخرین تحولات دیپلماسی کشور به ویژه در حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار شد.

سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به صحبت‌های امیرعبداللهیان، گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه مروری بر روندهای تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای داشت و گفت که دنیا به سمت تکثر بازیگران مؤثر و برآمدن قدرت‌های منطقه‌ای در حال حرکت است و با تغییر نظم بین المللی، اعمال هژمونی آمریکایی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه ما با چالش اساسی مواجه شده است.

وزیر امور خارجه به تقویت نقش آفرینی نهادهای چندجانبه در همکاری کشورهای جنوب، از جمله همکاری شانگهای و بریکس در جهان پیش رو اشاره کرد و از تصویب سریع اسناد عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای در مجلس تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در اجلاس تیر ماه این سازمان در دهلی، عضویت کامل و قطعی ایران در این سازمان اعلام شود.

عمویی ادامه داد: رئیس دستگاه دیپلماسی در این جلسه به سیر روند از سرگیری روابط ایران و عربستان به عنوان شاخصی از تقویت همکاری منطقه‌ای در دولت سیزدهم هم پرداخت و گفت که ما علاوه بر جنبه دوجانبه و سیاسی این رابطه از جمله بحث از سرگیری حج عمره و راه‌اندازی کامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، به تقویت دورنمای اقتصادی توافق میان دو کشور اسلامی هم توجه داریم.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: در این جلسه ۱۱ نفر از نمایندگان عضو فراکسیون در سخنان خود ضمن تقدیر فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در ماه‌های گذشته، دیدگاه‌هایشان در خصوص موضوعات مرتبط با مسئولیت وزارت امور خارجه از جمله شرایط دانشجویان ایرانی خارج از کشور، مناسبات تهران- باکو، شرایط محور مقاومت، مطالبات جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی، و آب‌های مرزی با وزیر مطرح کردند. ارتقای رویکرد دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی مهمترین مطالبه اعضای فراکسیون از وزیر امور خارجه در این جلسه بود.

وی متذکر شد: در ادامه این جلسه مجمع عمومی فراکسیون، مروری هم روند فعالیت آتی فراکسیون انقلاب اسلامی صورت گرفت و اعلام شد که جلسه مجمع عمومی برای انتخاب و معرفی نامزدهای هیأت رئیسه برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم، روز دوشنبه اول خرداد ماه برگزار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ