وزیر امور خارجه چین:

خاورمیانه حیات خلوت هیچ کشوری نیست

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه در سخنانی گفت که خاورمیانه متعلق به ملت‌های آن منطقه بوده و حیات خلوت هیچ طرف دیگری نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه در سخنانی گفت که منطقه خاورمیانه متعلق به ملت‌های این منطقه بوده و حیات خلوت هیچ طرف دیگری نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی در واکنش به طرح آمریکا برای ارسال زیردریایی‌هایی مجهز به سامانه‌های موشکی «تام هاوک» به منطقه خلیج فارس گفت: «ما بر این موضوع تاکید داریم که آمریکا از طریق حفظ صلح و ثبات، نقشی مثبت و نه بر عکس آن، در منطقه ایفا کند».

وی اشاره کرد: «کشورهای خاورمیانه نیازمند آشتی و گفت‌وگو و نه تشدید تنش هستند».

کین گانگ درباره روابط روسیه و چین گفت که استواری در روابط این دوکشور به ایجاد مسیر صحیح در تعامل میان دو کشور منجر شده است. 

وزیر خارجه چین اضافه کرد: «این مسیر با اعتماد متقابل راهبردی و حسن همجواری مشخص می‌شود و به عدم مقابله و عدم هدف قرار دادن طرف سوم پایبند بوده و در تلاش برای احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز و همکاری مشترک است».

کین گانگ گفت که روابط میان روسیه و چین تهدیدی برای هیچ کشوری در جهان نبوده و بیانگر رویکرد صحیح در زمینه پیشرفت می‌باشد. 

پیشتر نیز «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که پیشروی ناتو در منطقه آسیا اقیانوسیه ثبات در این منطقه را تضعیف خواهد کرد. 

او در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری روسی درباره برنامه ناتو برای گشودن دفتر در ژاپن گفت: تداوم گسترش ناتو به سمت شرق به منطقه آسیا اقیانوسیه و مداخله این ائتلاف در امور منطقه‌ای به شکلی غیرقابل اجتناب صلح و ثبات را تضعیف خواهد کرد. 

چهارشنبه (سوم مه) روزنامه ژاپنی نیکی گزارش داد ناتو در نظر دارد دفتر ارتباط خود را سال آینده در ژاپن بگشاید. به نوشته این روزنامه، «این دفتر به ائتلاف نظامی امکان رایزنی‌های دوره‌ای با ژاپن و شرکای کلیدی در مطقه مثل کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند را می‌دهد». 

طبق این گزارش، تصمیم رسمی در این خصوص باید قبل از اجلاس سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیر) گرفته شود. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ