موانع اکوکمپ گردشگری دست‌کند‌های صخره ای اشتهارد

اقتصاد ایران: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در پروژه اکوکمپ گردشگری دست‌کندهای صخره‌ای اشتهارد در کوتاه ترین مدت ممکن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران از کرج، سیف الله اسدالهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، در جلسه رفع موانع و مشکلات اکوکمپ گردشگری دستکندهای صخره‌ای اشتهارد که با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله میراث‌فرهنگی، آب منطقه‌ای و شرکت برق، صمت و... در محل این دستکندها برگزار شد، تأکید کرد که روند انتخاب پیمانکار توسط سرمایه گذار با نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تا یک هفته آتی عملی شود. 

اسدالهی همچنین با تأکید بر رفع مشکلات آب و برق از دستگاه‌های متولی خواست تا ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به همکاری‌های لازم اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه نگاه دستگاه های دولتی باید کمک و هدایت سرمایه گذار باشد، افزود: سرمایه گذار نباید در سازمان‌های دولتی گرفتار بروکراسی اداری باشد و باید سعی بر این باشد که سرمایه‌گذار احساس امنیت کند. 

اسدالهی با قدردانی از حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی البرز از سرمایه‌گذاران رونق گردشگری را یکی از ارکان توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: با تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران می‌توان از ظرفیت‌های موجود گردشگری به نحو احسن استفاده و به توسعه اقتصاد استان کمک کرد. 

دستکندهای اشتهارد ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگر

در این جلسه مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز نیز با ارائه توضیحاتی در مورد دستکندها، این منطقه را ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگر عنوان کرد و حمایت از سرمایه گذار را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد. 

رحیم خاکی افزود: آنچه محوطه دستکندها را خاص میکند وجود چنین سازه هایی در چنین محوطه جغرافیایی است که از بقایای بستر یک دریای بزرگ باستانی و در اثر فعل و انفعالات گسل جوان اشتهارد ایجاد شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح اکوکمپ گردشگری در این منطقه به توسعه اقتصادی و گردشگری استان کمک شود.  

گفتنی است منطقه دستکند‌های صخره ای اشتهارد از سال ۹۰ شناسایی و از سال ۹۲ پرونده ثبت در فهرست میراث ملی انجام و در سال ۹۵ نیز برای شورای‌عالی سیاستگذاری ثبت آثار ارسال شد.

فضاهای معماری دستکند شامل شاهنشین، منطقه‌ای مانند حرمسرا، فضای نگهبانی و فضای مراسم آیینی با خاصیت آکوستیک است. 

همچنین سفال‌های یافت شده از این منطقه مربوط به دوره‌های مختلف اشکانی، ایلخانی، تیموری و صفوی است. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ