وزیر بهداشت اعلام کرد:

خدمات درمانی اوتیسم در مراکز دولتی رایگان شد

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت از رایگان‌شدن خدمات درمانی بیماران مبتلا به اوتیسم در مراکز درمانی دولتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهرام عین‌اللهی در همایش انجمن اوتیسم ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران اظهار کرد: بیماری اوتیسم برای خانواده این بیماران زحمت زیادی ایجاد می‌کند؛ وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به اوتیسم دارد و همکاران در شورای‌عالی بیمه سلامت تصویب کردند که درمان این بیماران در مراکز دولتی رایگان شود و 100 درصد هزینه‌ها را در قالب صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بخش دولتی تحت پوشش قرار دهند و اگر فردی در این زمینه تخلفی را مشاهده کرد به ما گزارش کند.

وی افزود: موضوع دیگر توانبخشی بیماران اوتیسم است که باید این خدمات را در اختیار بیماران قرار دهیم، همچنین مجمع خیّرین سلامت می‌تواند پل ارتباطی میان خیرین و بیماران باشد.

وی گفت: مردم ما در کار خیر پیش‌قدم هستند و مجمع خیرین سلامت در سال گذشته 3600 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرد و باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه سازمان اورژانس کشور نیز اقداماتی در حال انجام است و قرار است کدی اعلام شود تا در صورتی که فرد مبتلا به اوتیسم نیاز به آمبولانس پیدا کرد بتواند به‌سرعت خدمات را دریافت کند، باید درباره بیماران مبتلا به اوتیسم احساس مسئولیت کنیم.

طراحی کد ویژه بیماران اوتیسم در اورژانس

در ادامه جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در سال‌های قبل مراجعاتی داشتیم که مربوط به خدمات اورژانسی افراد طیف اوتیسم بود و این امر سبب امضای تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه شد، از همان زمان سعی کردیم زیرساخت‌های این اقدام را فراهم کنیم و به‌دنبال آن اقدام به آموزش پرسنل خود در بخش‌های دیسپچ و عملیاتی کردیم.

وی افرود: باید آموزش‌هایی به خانواده افراد طیف اوتیسم داده شود که بدانند در تماس با اورژانس چگونه شرح‌حال دهند، در همین راستا کد ویژه تماس با اورژانس برای افراد طیف اوتیسم طراحی و تعریف شده است تا به‌محض این تماس و اعلام کد، ما متوجه شویم خدمت‌گیرنده یک فرد طیف اوتیسم است و زمان خدمت‌رسانی به بیماران کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ