غول صنعت آلمان برند روسی خود را فروخت

اقتصاد ایران: غول کالاهای مصرفی آلمان یعنی گروه صنعتی هنکل Henkel  اعلام کرد که فروش تجارت خود را در روسیه به کنسرسیومی از سرمایه گذاران محلی به مبلغ ۵۴ میلیارد روبل (۶۹۰ میلیون دلار) نهایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، غول کالاهای مصرفی آلمان یعنی گروه صنعتی هنکل Henkel  روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش تجارت خود را در روسیه به کنسرسیومی از سرمایه گذاران محلی به مبلغ 54 میلیارد روبل (690 میلیون دلار) نهایی کرده است.

بر اساس این گزارش، مالکان جدید این شرکت در روسیه شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری اوگمنت Augment Investments، گروه سرمایه کیسمت Kismet Capital Group و خدمات البروس Elbrus Services هستند.

هنکل پیشتر گفته بود که این خریداران مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا یا آمریکا نیستند و آنها "روابط تجاری طولانی مدت در کشورهای غربی" دارند.

هنکل مانند بسیاری از شرکت های جهانی سال گذشته میلادی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

در ماه آوریل، این سازنده محصولات بهداشتی و آرایشی آلمانی اعلام کرد که قراردادی را برای فروش منافع تجاری خود در روسیه به گروهی از سرمایه گذاران محلی امضا کرده است.

این شرکت همچنین ماه گذشته بدون اینکه میزان خسارت را فاش کند، فاش کرد که پس از ترک روسیه، انتظار ضرر خالص را دارد.

هنکل همچنین اعلام کرد که این مبلغ به نرخ ارز در طول معامله بستگی دارد و افزود که جزئیات بیشتری را در انتشار سود نیمه اول خود در ماه اوت ارائه خواهد کرد.

دیمیتری یالوف، یکی از مقامات ارشد منطقه لنینگراد در ماه آوریل اعلام کرده بود که یک کارخانه سابق هنکل در این منطقه، پس از خروج این شرکت، تولید و مشاغل خود را حفظ خواهد کرد.

هنکل که تولید کننده عمده محصولات پاک کننده، شوینده و چسب است، بیش از 30 سال در روسیه فعالیت داشته و 11 سایت تولیدی در این کشور دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ