تولیدکنندگان دنبال گران‌کردن لوازم‌ خانگی نباشند‌

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت صمت گفت: تولید‌کنندگان لوازم خانگی باید تا زمان بررسی پیشنهادات و اعلام نتیجه ستاد تنظیم بازار، محصولات خود را با همان قیمت‌های مصوب قبلی به بازار عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امید قالیباف  بیان داشت: هنوز ستاد تنظیم بازار تصمیمی در رابطه با افزایش قیمت لوازم خانگی نگرفته است و پیشنهاد تولید کنندگان برای افزایش قیمت تولیدات لوازم خانگی در حال بررسی است. 

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: بنابراین از تولید‌کنندگان انتظار داریم تا زمان بررسی پیشنهادات و اعلام نتیجه با همان قیمت‌های مصوب قبلی محصولات خود را به بازار عرضه کنند. 

به گزارش فارس افزایش قیمت‌ لوازم خانگی توسط برخی تولید‌کنندگان در حالی در روزها و ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است که آخرین مجوز رسمی افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت، در تیر‌ سال گذشته صادر شده است؛ براساس آن مصوبه 15 درصد افزایش قیمت برای تلویزیون و 10 درصد نیز برای یخچال، فریزر، ماشین لباس شویی و ظرف‌شویی تعیین شد. 

‌در بهمن‌ 1401 سازمان حمایت طی اطلاعیه ای اعلام کرد که پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر افزایش قیمت برخی از اقلام لوازم خانگی از سوی تعدادی از واحدهای تولیدی‌، موضوع در دستور کار سازمان حمایت قرار گرفت‌، متعاقب بررسی‌های میدانی به عمل آمده اقدامات ارشادی از طرق مختلف شامل برگزاری جلسات و انجام مکاتبات لازم مبنی بر عدم وجاهت هرگونه افزایش قیمت بدون طی فرآیندهای قانونی انجام گرفت.

ضمناً در راستای ساماندهی بازار  اقلام خانگی، دستورالعمل ساماندهی بازار محصولات مذکور به سازمان‌های صمت استان‌ها ابلاغ و بر رصد و پایش مداوم و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی‌، توزیعی‌، نمایندگی‌های فروش و واحدهای صنفی این قبیل محصولات از حیث احتکار‌، عدم عرضه و افزایش قیمت تأکید شد، بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تخلف با موارد وفق قانون برخورد می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ