معاون سازمان انرژی هسته ای:

صنعت هسته ای پیشران توسعه و پیشرفت کشور است

اقتصاد ایران: رشت - معاون سازمان انرژی هسته ای با تاکید بر بومی سازی تجهیزات صنایع، گفت: صنعت هسته ای پیشران توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید پژمان شیر مردی اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی از اهداف و مؤلفه‌های اولویت دار هر کشور تلقی می‌شود.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های فراوان در صنعت هسته‌ای کشور در دو دهه اخیر، افزود: رشد و توسعه صنعت هسته‌ای کشور در بخش‌های مختلف ملموس است.

معاون سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به دشمنی‌ها و سنگ اندازی های نظام سلطه بر سر راه صنعت هسته‌ای کشور، بیان کرد: سنگ پراکنی نظام سلطه نتوانسته جلوی سرعت حرکت بر شتاب صنعت هسته‌ای کشور را بگیرد.

شیر مردی با اشاره به قدرت آفرینی صنعت هسته‌ای در کشور، اضافه کرد: صنعت هسته در بخش نظامی، سیاسی، اقتصادی، دارویی و غذایی امنیت آفرین است.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشران توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: استفاده صلح آمیز از این صنعت بسیار ارزشمند و آینده دار است.

معاون سازمان انرژی هسته‌ای با تاکید بر بومی سازی تجهیزات در این صنعت، تصریح کرد: خودکفایی در تأمین و ساخت تجهیزات در هر صنعتی باید در اولویت قرار گیرد.

شیر مردی از ساخت سامانه‌های پرتودهی برای دفع آفات کشاورزی خبر داد و بیان کرد: ایجاد این سامانه در صنعت هسته‌ای کشور موجب تقویت بنیه کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به تعریف ۱۲ نقطه برای توسعه سامانه‌های پرتودهی در کشور، افزود: گیلان با تولید حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه سامانه‌های پرتودهی تعریف شده است.

معاون سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی، تولید کالاهای استراتژیک و همچنین اقتصاد دریا پایه استان گیلان، اضافه کرد: گیلان به عنوان استان توسعه پرتودهی با رویکرد ارتقای امنیت غذایی و سلامت در کشور معرفی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ