فرهاد بشارتی:

مخاطب تشنه فیلم و تئاتر کودک و نوجوان است

اقتصاد ایران: فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است مخاطب تشنه تولید آثار تصویری و نمایشی در حوزه کودک و نوجوان است و مدیران و مسئولان باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار حضور دارد، درباره این جشنواره  گفت: جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار سومین دوره برگزاری خود را سپری می‌کند. کلاً این جشنواره حرکت خوبی است که فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را به کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد و آشنایی کودکان و نوجوانان با این فرهنگ می‌تواند برای آینده‌شان راهگشا باشد.

وی ادامه داد: اگر جشنواره در فصلی برگزار شود که کودکان و نوجوانان متمرکز بر درس و حضور در مدارس نباشند بهتر است. در کل می‌توان گفت که جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار هنوز خیلی راه برای رسیدن به اهداف خود دارد و باید با بازنگری و حمایت از طرف نهادها به سطح و کیفیت بالای خود برسد.

بشارتی درباره وضعیت کنونی تئاتر کودک و نوجوان در سطح کشور، متذکر شد: باید همه جانبه به تئاتر کودک و نوجوان فکر شود زیرا هنرمندان و فعالان این عرصه مهجور مانده و حمایت خاصی نمی‌شوند. شاید با افزایش جشنواره‌ها توجه بهتر شود. این مهم را نباید فراموش کنیم که کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و باید برای رشد فرهنگی آن‌ها به هنر و تولیدات هنری توجه ویژه‌ای شود.

این هنرمند عرصه تئاتر و سینما یادآور شد: در حال حاضر در تلویزیون بسیاری از کارهایی که برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شد تعطیل شده‌اند. در سینما هم طی سال‌های اخیر آنگونه که باید و شاید به موضوع تولید فیلم‌های کودک و نوجوان توجه نشده است.

وی تأکید کرد: مخاطب هنوز تشنه دیدن فیلم و تئاترهای کودک و نوجوان است زیرا بزرگترها هم باید تئاتر و فیلم‌های کودک و نوجوان را ببینند تا در زمینه پرورش این گروه سنی تأثیرگذار باشند.

بشارتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید برای تئاتر کودک و نوجوان تبلیغ گسترده وجود داشته باشد و شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران باید از فعالیت‌های هنری حمایت کند. بسیاری از مردم اطلاع ندارند که تئاترهای کودک و نوجوان اجرا می‌شود. شهرداری تهران برای هر اتفاقی سطح شهر را مملو از تبلیغ می‌کند ولی برای تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان چنین امکانی فراهم نیست. حتی امکان تبلیغ در خیابان‌های مجاور سالن‌های میزبان اجرای آثار نیز فراهم نیست. متأسفانه از تئاتر کودک و نوجوان حمایت لازم انجام نمی‌شود.

کد خبر 5770329
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ