توسط شرکت های دانش بنیان صورت گرفت؛

ساخت و صادرات ۱۰۰هزار قطعه نیروگاهی درکشور

اقتصاد ایران: مدیرعامل برق حرارتی کشور گفت: در طول سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد که به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیشاهنگ امروز در آیین کلنگ زنی نیروگاه تولید برق شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت برق کشور نقش موثر و زیرساختی در توسعه صنعتی کشور دارد، عنوان کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد که به سایر کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد: هفته قبل نیز یکی از مدرن‌ترین نیروگاه‌های دنیا توسط رییس جمهور در دوکوهه افتتاح شد.

مدیرعامل برق حرارتی کشور گفت: سال اول دولت سیزدهم به اندازه تمام چهار سال دولت قبل در کشور نیروگاه ساخته شده است چنانکه ۳۳ واحد نیروگاهی در سال اول دولت ساخته و وارد مدار شده است. از این تعداد ۱۲ نیروگاه سیکل ترکیبی است که منجر به صرفه جویی سه میلیارد متر مکعبی گاز در کشور می‌شود.

پیشاهنگ با بیان اینکه در لرستان ۴۵۰ مگاوات ظرفیت برق داشتیم، افزود: ۵۵۰ مگاوات برای لرستان در دولت برنامه ریزی شده است، نیروگاه۲۰۰ مگاواتی در بروجرد جزو ۵۵۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده در لرستان است.

وی با اشاره به راه اندازی و کلنگ زنی نیروگاه بروجرد با اشاره به اینکه نیروگاه بروجرد حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد،گفت: ساخت پروژه در فاز اول با ۲ هزار میلیارد تومان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع می‌شود.

مدیرعامل برق حرارتی کشور خاطرنشان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد در مرحله اجرا ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی دارد، با بهره‌برداری از نیروگاه نیز ۸۰ نفر مشغول کار می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ