ماجرای دود غلیظ در شهرک صنعتی اراک چه بود؟

اقتصاد ایران: بامداد امروز یک کارخانه تولید مقوا و کارتن در یک شهرک صنعتی واقع در اراک دچار آتش‌سوزی شد و آتش‌نشانان موفق به مهار آن شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شهرک صنعتی ایبک آباد (شهرک صنعتی شماره ۲ اراک) واقع در استان مرکزی است که به دلیل مجاورت با روستای ایبک آباد به شهرکی با همین نام معروف است.

این شهرک به فاصله حدوداً ۱۸ کیلومتری از شهر اراک واقع شده و مساحت آن معادل ۵۳۱هکتار و مساحت صنعتی آن ۹۴ هکتار است.

این شهرک در مسیر محور ارتباطی شهر اراک با شهرهای فرمهین، آشتیان، تفرش و کمیجان واقع و فاصله آن با مسیر راه‌آهن سراسری و ۲۳ کیلومتر، گمرک اراک و فرودگاه اراک ۲۳کیلومتر و تا شهر فرمهین ۳۳ کیلومتر است.

کاربری‌ها این شهرک در زمینه‌های خدماتی و کارگاهی، سلولزی، شیمیائی، غذائی و داروئی و بهداشتی و... است.

 

حوالی ۵ بامداد امروز سه‌شنبه دود غلیظی از یکی از واحدهای تولیدی این شهرک منتشر شد که نگهبان این کارخانه فورا با مرکز آتش‌نشانی تماس گرفته و آتش‌سوزی این واحد را به سامانه ۱۲۵ گزارش می‌دهد.

آتش‌نشانان ۴ ایستگاه‌ فورا به محل حادثه که کارخانه تولید مقوا و کارتن در شهرک صنعتی ایبک بود اعزام می‌شوند و به اطفای حریق می‌پردازند.

این کارخانه به علت نامعلومی دچار حریق شده بود و زبانه‌های آتش و دود ناشی از آتش‌سوزی به قدری زیاد بود که از فاصله دور قابل مشاهده بود.

در همین خصوص سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: نوع ماده سوختنی این حریق از جنس کارتن و مقوا بود که قابلیت اشتعال بالایی دارد و همین امر موجب شده تا  حریق گسترده‌تر شود.

 

محسن فضلی بیان کرد: آتش‌نشانان با قطع جریان برق کارخانه و با استفاده از تجهیزات مشغول مهار شعله‌های آتش شده و پس از چهار ساعت تلاش موفق به مهار و خاموش کردن آتش شده و با به کارگیری دستگاه‌های دمنده-مکنده دود غلیظ ناشی از آتش را از محوطه کارگاهی خارج کردند.

خوشبختانه این حادثه مصدومی در پی نداشت اما خسارت های مالی زیادی از خود به جای گذاشت و علت بروز آن توسط کارشناسان ایمنی این سازمان در دست بررسی می باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ