نمایشگاه نقاشی «پژواک خیال» در حوزه هنری برپا شد

اقتصاد ایران: نمایشگاه نقاشی‌های‌ منصوره عالیخانی با عنوان «پژواک خیال»، روز گذشته با حضور جمعی از هنردوستان در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این نمایشگاه نقاشی روز گذشته با حضور هنرمندانی چون سید حمید شریفی آل هاشم، حسین عصمتی، امیرحسین آقامیری، علی محمد شیخی و... افتتاح شد و قرار است با ارائه 30 تابلوی آبستره و مدرن که با تکنیک اکرلیک خلق شده‌اند، تصویری از خودآگاه و ناخودآگاه هنرمند را به بازدیدکنندگان ارائه کند.

این آثار که طی 6 سال گذشته خلق شده‌اند، برای اولین بار به نمایش درآمده‌اند و دربرگیرنده الهامات هنرمند از طبیعت هستند. 

عالیخانی با حضور در جمع دوستان و اهالی هنر، نقاشی‌هایش را کشف و شناسایی خودآگاه و ناخودآگاه به‌منظور خلق آثار هنری معرفی کرد که در این بستر، تخیلات، احساسات و اداراکاتش روندی را ایجاد کرده که هر خط، مولد خطی دیگری، هر رنگ، عامل رنگی دیگر و هر فرم، علت فرمی دیگر باشد.

این هنرمند، حس درونی خود در خلق نقاشی‌ها را محصول یک روند فکری همسو با هنر معاصر می‌داند و بر این نکته تاکید دارد که در خلق نقاشی‌ها، گاه شهود راهنمایش بوده و گاه تجربیات گذشته هنرمندان هم‌نسلش.

عالیخانی رسالت هنرمند را خلق زیبایی می‌داند و می‌گوید که هر رنگ و قلمی که به کارش اضافه ‌کرده، بعد احساسی و هیجانی‌اش را تقویت می‌ساخته است.

او معتقد است که هیچ یک از نقاشی‌های نمایشگاه «پژواک خیال» را با دیدن مستقیم خلق نکرده‌ام، بلکه کوشیده‌ام بازی‌های بصری در کارم اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه هنرمند باید جست‌وجوگر و خلاق باشد، این آثار در پی کشف و شهود زیبایی به وجود آمده‌اند.

علاقه‌مندان جهت بازدید از آثار ارائه شده در نمایشگاه «پژواک خیال» می‌توانند تا 18 اردیبهشت جاری هر روز از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ