تمایل روسیه به همکاری با ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و داروی ایران و معاون وزیر بهداشت روسیه زمینه‌های همکاری دوجانبه ایران و روسیه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید حیدر محمدی در جریان سفر به روسیه دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه، اظهار کرد: مصمم هستیم بتوانیم در حوزه سلامت تعاملات متقابلی با روسیه داشته باشیم، تولید داخل ایران 99 درصد بازار دارویی از لحاظ عددی و 88 درصد میزان ریالی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان ارزبری تامین دارو و مواد اولیه در ایران 3.5 میلیارد دلار است، گفت: 9هزار محصول دارویی و 27 هزار کد دارویی در کشور تولید می‌شود، در حوزه تجهیزات پزشکی نیز 60 درصد بازار از لحاظ عددی در اختیار تولید داخل است و 55 کشور جهان مقصد صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل ایران هستند.

افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در کنترل بیماری‌های عفونی

در ادامه معاون وزیر بهداشت روسیه با ابراز خرسندی از ملاقات‌های بین مسئولان سلامت دو کشور اظهار کرد: ملاقات منظم نشان دهنده روابط مستحکم بین دو کشور است، مطمئن هستیم می‌توانیم در قالب این دیدارها تعاملات گسترده‌ای در حوزه انتقال تکنولوژی و همکاری بیشتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه تحکیم روابط بین تولیدکنندگان و طراحان تجهیزات پزشکی و داروی دو کشور وجود دارد، گفت: انگیزه بسیاری داریم که تولیدکنندگان خود را به ایران معرفی کنیم و همینطور از شرکت‌های ایرانی برای ایجاد همکاری دو طرفه بیشتری در آینده بازدید کنیم.

معاون وزیر بهداشت روسیه همچنین نسبت به همکاری‌های بیشتر در حوزه مبارزه با بیماری‌های عفونی، گسترش توریسم پزشکی و بازدید تولیدکنندگان و متخصصان روسی از شرکت‌های داخلی ایران ابراز علاقه مندی کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، یکی از دستاوردهای مهم سفر ریاست سازمان غذا و دارو به روسیه ایجاد مسیر صادراتی ویژه دارو، به رسمیت شناختن مطالعات بالینی دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده در کشور مبدا توسط طرفین و توافق برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرفی(اورفان) است که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد؛ همچنین مقرر شد جزئیات توافقات با حضور تیم کارشناسی روسیه و بازدید از کارخانجات تولیدی، در آینده نزدیک نهایی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ