شهردار تهران:
هدف ما ورود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به تهران است
اقتصاد ایران: شهردار تهران درباره توسعه موتورهای برقی در تهران گفت: هدفگذاری ما ۴۰۰ هزار موتور برقی است که با وزارت صمت تفاهم کردهایم که امسال ۵۰ هزار عدد آن را عملیاتی کنیم و سال آینده و سالهای بعدی ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در شهر خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شهردار تهران امروز در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر کوشک باغ هنر در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه خبرگزاری تسنیم بیش از 3 سال است در قالب پرونده ویژهای، مسئله آلودگی هوا را دنبال میکند که بخشی مهمی از این پرونده به مسئله نحوه توسعه "موتورسیکلتهای برقی" در کلانشهرهای کشور بهویژه تهران و لزوم خارج کردن موتورسیکلتهای بنزینی اختصاص دارد؛ در سلسله گزارشهای تسنیم با محوریت موتورسیکلتهای برقی، پیشنهادهای کاربردی دقیقی درباره نحوه اعطای موتورسیکلتهای برقی رایگان به شهروندان از محل عایدی صرفهجویی بنزین ارائه شده که حضرتعالی احتمالا در جریان این گزارشات هستید.
اگر شهرداری تهران بانی اجرای این طرح پیشنهادی شود که کاملا قابلیت اجرایی دارد و در صورت جایگزینی فقط 1.5 میلیون موتورسیکلت بنزینی با برقی در کلانشهر تهران، از میزان صرفهجویی مصرف سوخت بنزین آنها، حدود 50میلیارد تومان به صورت روزانه عایدی خواهد داشت که با این مبلغ میتوان ماهیانه 25 هزار موتور برقی رایگان به شهروندان اعطا کرد! آیا شهرداری تهران حاضر به اجرای این طرح پیشنهادی برای یکسره کردن مسئله قدیمی و لاینحل طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با برقی است؟ اظهار کرد: یکی از اهدافی که ما دنبال میکنیم، موضوع آلایندگیهای شهر تهران و عبور از سوختهای فسیلی و استفاده از برق است.
وی ادامه داد: شهر ما شهر خوبی است، اگر این آلایندگیها در شهر نباشد لذا بسیار خطرآفرین هم هست و روی این اصل نیز ما هدفگذاریمان 400 هزار موتور برقی است که با وزارت صمت تفاهم کردهایم که امسال 50 هزار عدد آن را عملیاتی کنیم و سال آینده و سالهای بعدی 400 هزار موتورسیکلت برقی در شهر داشته باشیم.
شهردار تهران تصریح کرد: این موتورهای برقی، موتورهای کار است و بیشترین تردد را در سطح شهر دارند ضمن اینکه در کنار آن تسهیلاتی برای موتورسیکلتهای برقی غیرکار که بهصورت شخصی استفاده میشود نیز درنظر گرفتهایم.
زاکانی متذکر شد: اما اینکه از قبل امکاناتی فراهم کنیم با دادن موتور و جایگزین کردن آنها مربوط به تبصره 12 است و دیروز جلسهای با وزیر نفت داشتیم و با رئیس شرکت ملی نفت نیز صحبت کردیم که چطور از تبصره 12 استفاده کنیم؛ ما به دنبال راهکارهای قانونی هستیم تا بتوانیم از منابع تبصره 12 استفاده کنیم ضمن اینکه هدفگذاری ما 10 هزار اتوبوس برقی برای تهران است و به دنبال آن هستیم که زیرساختهای لازم در حوزه خودروهای برقی در تهران ایجاد کنیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه