مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

برپایی جشنواره ها زمینه رونق گردشگری را فراهم می کند

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برپایی جشنواره ها زمینه رونق گردشگری و اقتصادی را در حوزه های مختلف استان گیلان فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،ولی جهانی  با اشاره به اجرای اینگونه جشنواره‌ها در گیلان اظهار کرد: برپایی جشنواره‌ها زمینه ساز رونق گردشگری و اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم با هدف رونق کسب و کارها به ویژه در روستاها نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و تدوین نقشه راه علمی است، افزود: طبق آمار تاکنون ۲۰۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و آداب و رسوم در کمیته فرهنگی این اداره‌کل به ثبت رسیده است که متناوب آن در فصول مختلف سال در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ادامه داد: این جشنواره‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

جهانی با بیان اینکه این جشنواره‌ها و رویدادها می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی شود، اضافه کرد: برگزاری جشنواره آلوچه در شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و فومن، بهار نارنج، توت فرنگی، چای املش، گلاب گیری در شفت، مراسم نکوداشت آئین کچ چینی و جشن ثبت جهانی ابریشم از مهم‌ترین رویدادهای اردیبهشت ماه در استان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم‌ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار مردم و گردشگران قرار می‌دهد تا شناخت کامل‌تری از آداب و رسوم نقاط مختلف استان به دست آورند، گفت: در نظر داریم تا با تکیه بر رویدادهای متنوع زمینه رونق گردشگری و توسعه اقتصاد گردشگری استان را فراهم کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ