رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور عراق:

حضور آمریکایی ها در منطقه را مضر می دانیم

اقتصاد ایران: رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور عراق گفت: به همان میزان که انجام مذاکرات میان کشورهای منطقه را مفید می دانیم حضور بیگانگان در منطقه را نه تنها مفید نمی دانیم حتی حضور آمریکایی ها در منطقه را مضر می دانیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق که امروز شنبه (9 اردیبهشت) وارد تهران شد، گفت: مذاکرات خوبی بین ما انجام شد و در حوزه های مختلفی بحث کردیم.

وی ادامه داد: در موضوع سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی مناسبات خوبی دو کشور برقرار است و اراده دو کشور بر توسعه مناسبات است.

رئیسی تاکید کرد: روابط بین دو کشور مثل روابط معمول بین کشورها نیست و جنبه راهبردی دارد.

وی تاکید کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی بیش از ده میلیارد دلار است اما حتما می تواند به سطح بالاتری برسد و اراده دو کشور نیز بالابردن حجم مناسبات اقتصادی است.

رئیسی اظهار داشت: روابط بین دو کشور در حوزه مسایل زیر ساختی آب، برق، گاز و انرژی ادامه پیدا می کنند به نحوی که بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود نیازها کاملا مرتفع شود.

رئیس جمهور گفت: تفاهم امینتی بین دو کشور برقرار شده است و کوچکترین ناامنی در هر کجای کشور عراق ناامنی ایران محسوب می شود لذا امنیت عراق و مرزها برای ما اهمیت زیادی دارد و تفاهم امنیتی دو کشور نه فقط به امنیت دو کشور بلکه به امنیت منطقه کمک می کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همان میزان که انجام مذاکرات میان کشورهای منطقه را مفید می دانیم  و در حل مسائل منطقه بسیار کار ساز است حضور بیگانگان در منطقه را نه تنها مفید از طرفی حضور آمریکایی ها در منطقه را مخل امنیت منطقه می‌دانیم.

وی گفت: ارتباط ما با عراق و کشورهای منطقه مبتنی بر منافع دو جانبه است ولی آمریکایی ها فقط به منافع خودشون می پردازند و به منافع ملت های ایران، عراق و سایر کشورهای منطقه توجهی ندارند.

رئیسی تصریح کرد: روابط بین دو کشور به همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد انجامید.

وی گفت: بازیگر حضور رییس جمهور عراق را در تهران به فال نیک می گیرم و امیدوارم نقطه عطفی در جهت ارتقای روابط دو کشور باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ