ضرورت شفاف سازی در دلایل رشد قیمت خودرو

اقتصاد ایران: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید دلایل افزایش خودرو را به مردم اطلاع دهند و پاسخگو باشند، همه این مشکلات در حوزه خودرو به وزیر صمت بر نمی‌گردد و وزارت صمت تنها نقش تنظیم‌گری را دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدرضا مبلغی مروجی اظهار داشت: به هر حال در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به ما برمی‌گردد و اگر همکاری و هماهنگی و همفکری‌ها بیشتر شود قطعا مشکلات و گرفتاری‌ها نیز کمتر خواهد شد، البته رفع بخشی از مشکلات نیز به دستگاه‌های متولی ‌برمی‌گردد که تحرکات را افزایش داده و از نقطه نظرات کارشناسان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با برخی از صنایع، گلایه‌های وجود دارد که وزارت صمت باید با برطرف کردن آن، دغدغه مردم و نمایندگان را کاهش دهد.

مبلغی اضافه کرد:  وزیر صمت در مجلس، آمار رشد تولید و رفع موانع صنایع را گزارش کرد، به هر حال اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست و انتظار ما از دولت بیشتر از این است و در حال حاضر نیز با توجه به هماهنگی دولت و مجلس، مردم انتظار رفع مشکلات از جمله کاهش قیمت خودرو و مقابله با گرانی کالا‌ها را دارند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مردم از اواسط سال گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو بوده‌اند، خودرو سازان باید دلایل افزایش خودرو را به مردم اطلاع دهند و پاسخگو باشند، بنابراین همه این مشکلات در حوزه خودرو به وزارت صمت بر نمی‌گردد و وزیر صمت تنها نقش تنظیم‌گر را دارد.

وی تصریح کرد: همدلی و همراهی دولت و مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این همدلی لازمه کار، پیشرفت و بهبود اوضاع از نظر اقتصادی، اجتماعی و غیره است، و قطعا مجلس باید به دولت کمک کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با همراهی و کمک یکدیگر تلاش کنیم مشکلات وزارتخانه‌ها رفع شود، ‌نه اینکه از همان ابتدا به دنبال استیضاح باشیم، ‌در ابتدا باید راه‌حل‌های اجرایی را دنبال کرد و در ادامه اگر اراده‌ای در این خصوص وجود نداشت، اقدام به استیضاح کرد.

وی تأکید کرد: وزیر صمت به دنبال راه حل رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف صنعت است و همه ‌تلاش خود را در این راه به کار گرفته است، اما مشکلات بسیار زیاد است و نیاز به همیاری همه دستگاه ها دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ